Fritid


Friluftsgårdar
Kommunen sköter två friluftsgårdar.
De heter Kypegården och Kransmossen.
De är till för dig som vill komma ut i naturen
och träna eller motionera.
Vid båda gårdarna finns märkta spår
att följa när man springer eller joggar.
Vid Kypegården finns också en badplats.
Stadsparksbadet
Bad
Det finns många badplatser som kommunen sköter
vid sjöarna runt Borås.
Klicka här för en lista på badplatserna.

Stadsparksbadet är ett inomhusbad
med mycket mer än bara simbassäng.
Här finns hoppbassäng, vågbassäng,
vattenrutschbana, klättervägg, med mera.
Badet ligger i Stadsparken.

Alidebergsbadet är ett utomhusbad
med simbassäng och hoppbassäng.
Badet ligger nära Knalleland och djurparken.

Borås sim-arena är en nybyggd simhall.
Den ger goda möjligheter åt dem
som vill träna och tävla i simning.

Föreningar
Vill du gå med i en förening?
Ring till fritidsförvaltningen,
telefon 033-35 73 76 eller 35 73 77.
Då får du reda på
vad det finns för föreningar
och hur du kan kontakta dem.

Tillbaka

Skriv ut sidan
Sidan uppdaterad: 2012-02-10
Kontakt
Stadskansliet
033-35 70 00
boras.stad@boras.se

Besöksadress
Stadshuset
Kungsgatan 55

Postadress
Borås Stad
501 80 Borås

Tfn 033-35 70 00     e-post boras.stad@boras.se     Postadress Borås Stad 501 80 Borås
Om webbplatsen >>               RSS>>