Att sidorna godkänns kallas att de blir certifierade.
Bara två kommuner i Sverige
har blivit certifierade före Borås.
Tisdagen den 22 mars 2011 fick Borås ett diplom för detta.
Lisbeth Rosenschöld från Centrum för Lättläst
var i Borås och lämnade över diplomet.
Kommunstyrelsens ordförande Ulf Olsson tog emot diplomet.
- Vi är stolta över det här diplomet, sa Ulf Olsson.
Centrum för Lättläst har senare gjort en ny granskning
och sidorna är nu godkända även för 2012.
Centrum för Lättläst finns i Stockholm.
Centrumet har uppdrag från regeringen
att arbeta för att det finns lättlästa texter.
Bland annat ger centrumet ut en tidning
med lättlästa nyheter.
Länk till Centrum för Lättläst.
Denna nyhet är skriven 22 mars 2011
och ändrad 13 februari 2012.

Besöksadress
Stadshuset
Kungsgatan 55
Postadress
Borås Stad
501 80 Borås