Alla barn måste gå i grundskolan.

Skola


Alla barn i Sverige måste gå i grundskolan.
Grundskolan omfattar 9 årskurser.
Man börjar i grundskolan när man är 7 år.

Den som vill läsa vidare efter grundskolan
kan söka till gymnasieskolan.
Det finns 5 gymnasieskolor i Borås
med olika utbildningar att välja på.

För vuxna som vill lära sig mer
finns en särskild vuxenutbildning.

I Borås finns också friskolor,
skolor som kommunen inte har ansvar för.
Alla kan välja om de vill gå
i en av kommunens skolor
eller i en friskola.
Det gäller både grundskolor
och gymnasieskolor.

Läs mer om
 
Grundskola
Gymnasieskola
Vuxenutbildning
Mera stöd i skolan

Tillbaka

Skriv ut sidan
Sidan uppdaterad: 2012-02-10
Kontakt
Stadskansliet
033-35 70 00
boras.stad@boras.se

Besöksadress
Stadshuset
Kungsgatan 55

Postadress
Borås Stad
501 80 Borås

Tfn 033-35 70 00     e-post boras.stad@boras.se     Postadress Borås Stad 501 80 Borås
Om webbplatsen >>               RSS>>