Borås Stads logotyp
Borås Stads logotyp

Meny

Meny

Logotyp för Borås Stad, till startsidan

Coronaviruset och covid-19

Borås Stads samlade information samt frågor och svar om coronaviruset och covid-19.

Referensnummer: 031:2020:7 | Sista ansökningsdag: 2020-08-30

Avtalscontroller med inriktning hållbarhet, Stadsledningskansliet

Vi söker en kollega som vill lyfta inköpsprocessen i Borås Stad - vill du vara med på vår fortsatta resa?

Din nästa arbetsplats

Hos oss på Stadsledningskansliet, Koncerninköp, söker vi ständig förbättring och utveckling. Vi försöker se möjligheter och tänja på gränserna för att finna bästa affären för invånarna i Borås. Vår ambition är att skapa affärslösningar i toppklass för våra beställare samtidigt som vi ständigt strävar mot att bli Sveriges bästa inköpsfunktion.

Din anställning

Anställningsform: Tillsvidare på heltid. Tillträde enligt överenskommelse

Dina arbetsuppgifter

Som avtalscontroller, med inriktning på hållbarhet, arbetar du aktivt med inköpsprocessen, avtalsuppföljning, leverantörsstyrning och kvalitetsuppföljning. Du planerar och koordinerar avtalsuppföljningar, driver åtgärdshantering, dokumenterar och redovisar resultat samt presenterar åtgärdsförslag.

Du arbetar koncernövergripande med verksamhetsperspektivet kopplat till inköpsprocessen för en hållbar framtid i enlighet med Borås Stads mål. Inriktningen mot hållbarhet innefattar att man arbetar med miljö-, ekonomisk- och social hållbarhet. I tjänsten ingår att vara en del av stadens arbete med FairTrade diplomering samt även att stödja Koncerninköpschefens ärendeberedning med att arbeta mot politiska mål.

Du kommer att agera beställare och kravställare i stadsövergripande avtal. Du ansvarar vidare för informationsspridning och stöd i frågor kring avtalsuppföljning. I rollen ingår att arbeta utefter mål inom respektive inköpskategori samt stödja medarbetare på Koncerninköp vid inköp och uppföljning.

Du som söker

Du har en akademisk examen inom relevant område med företrädesvis ekonomi, affärsjuridik eller ingenjör inom logistik eller industriell ekonomi som bas, alternativt att du har arbetserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper och känner dig bekväm med användning av olika IT-system och du har goda kunskaper i Microsofts Excel och Word. Du har driv och stort intresse för att arbeta med hållbarhetsfokus inom inköp och uppföljning, vilket vi vill att du beskriver i din ansökan.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av avtalsuppföljning, inköp/upphandling, arbeta med miljö- och kvalitetsledningssystem samt kunskaper inom juridik, LOU eller LUF.

För att trivas med tjänsten bör du känna dig bekväm i att leda arbeten i projekt samtidigt som du också kan fungera stöttande när det inte är du som leder. Du har förmåga att samarbeta och skapa goda relationer och du är pedagogisk och kommunikativ i såväl tal som skrift. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten.

Vill du veta mer?

Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:

Iqbal Musaji, koncerninköpschef
Telefon: 033-357005

Martin Perlstedt, enhetschef upphandling
Telefon: 033-357167

Borås stads växel, facklig företrädare
Telefon: 033-357000


Intervjuer kommer att ske löpande from augusti.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.


Sista ansökningsdag

Vi vill ha din ansökan senast 2020-08-30.

Ameneh, en av Borås Stads medarbetare.

Årets Kommun
Borås Stad har utsetts till Årets Kommun i Sveriges största karriärundersökning som varje år genomförs av Employer Branding-företaget Universum, där studenter och unga yrkesverksamma får ranka arbetsgivare.

Vuxen och barn i sampel,

Karriärföretag 2020
Borås Stad har även blivit utsedd till ett Karriärföretag 2020. Varje år utser Karriärföretagen de 100 arbetsgivare i Sverige som anses erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter för studenter och unga yrkesverksamma.

p

Vid frågor kontakta

Senast ändrad: 2020-01-24 09.02

p

Kontakt