Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad

Fortsätt att följa nationella råd och rekommendationer

Referensnummer: 30:2021:30 | Sista ansökningsdag: 2021-06-21

IT-administratör med kontorsvaktmästaruppdrag, Sociala omsorgsförvaltningen

Sociala omsorgsförvaltningen är den förvaltning i Borås stad som arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL), för att ge stöd och service till personer med fysiska, psykiska och sociala funktionsnedsättningar. Förvaltningen sysselsätter cirka 900 personer. Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning ska kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.

Din nästa arbetsplats

Till Sociala omsorgsförvaltningen söker vi nu en IT-administratör med kontorsvaktmästaruppdrag. Du kommer att vara en del i förvaltningens Gemensamma administrationsenhet som består av sex medarbetare inom registratur, arkiv, nämndadministration och juridik samt IT-samordning. Sociala omsorgsförvaltningen befinner sig i nya fräscha lokaler i Borås centrum med det mesta tillgängligt inom gångavstånd.

Din anställning

Anställningsform: Tillsvidare på heltid. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse.

Dina arbetsuppgifter

Som IT-administratör med kontorsvaktmästaruppdrag får du rollen av spindeln i nätet genom många interna och externa kontakter. Du är den som tar emot förvaltningens besökare och hjälper dem tillrätta genom din bemanning av receptionen. Du hanterar även vissa fastighetsrelaterade uppgifter såsom förvaring av nycklar. Vidare samlar du in och sorterar post samt tar emot varor och paket. Därtill kommer du vara en av tre telefonisamordnare och även i övrigt ha ett mycket nära samarbete med förvaltningens IT-samordnare och IKT-samordnare. Dina arbetsuppgifter består även i att göra beställningar av behörigheter i IT-system samt beställa och administrera IT-tillbehör samt diverse övrigt kontorsmaterial. Du ansvarar vidare för servicen och felavhjälpning av exempelvis kopieringsmaskiner och konferensutrustning samt ger support i IT-frågor och genomför felsökningar.

Du som söker

Du som sökande har en fullgjord gymnasieutbiildning samt minst tre års arbetslivserfarenhet av kontorsvaktmästeri, IT-administration, IT-support eller liknande. Du har även körkort klass B och erfarenhet av Microsoft 365. Vi tror att du tidigare arbetat i liknande roller i offentlig verksamhet där fokus legat på service och/eller IT-support. Eftersom vi arbetar i en förvaltning som utför insatser inom ramen för SoL och LSS är det meriterande om du har erfarenhet från vård- och omsorgsarbete sedan tidigare.

För att lyckas i rollen krävs att har en utpräglad känsla för service samt att du är lösningsfokuserad och nyfiken. Du är självgående och löser effektivt dina uppgifter med ett gott humör. Du besitter en god pedagogisk förmåga och som person är du prestigelös. Du kan arbeta både självständigt och i team samt har god förståelse för att din roll som stödfunktion är viktig för att förvaltningen ska kunna utföra sitt uppdrag. Vidare har du lätt för att prioritera bland arbetsuppgifter och arbeta strukturerat. Du klarar av att hantera varierande arbetsuppgifter med periodvis hög arbetsbelastning och arbetstempo.

Eftersom du kommer ha ett flertal kontakter såväl inom som utom förvaltningen är det av stor vikt att du har mycket goda kunskaper i svenska språket samt en mycket god kommunikativ förmåga. Du är genuint intresserad av människor och du har en god samarbetsförmåga som gör att du har lätt att etablera och utveckla förtroendefulla relationer vid såväl besök från förvaltningens målgrupp som vid övriga interna och externa kontakter.

Vill du veta mer?

Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:

Sofie Karlsson, enhetschef
Telefon: 033-35 82 79

Borås Stads växel, facklig företrädare
Telefon: 033-35 70 00

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda arbetsvillkor erbjuder vi förmåner för att personalen ska trivas och må bra. Du som anställd erbjuds bra personalförmåner i form av friskvårdbidrag, fria bad och besök på friluftsgårdar samt möjligheter att delta på vår personalklubb Merkrafts uppskattade aktiviteter och arrangemang. Som anställd har du även goda möjligheter att förena arbete och privatliv med ett förmånligt flextidsavtal samt möjlighet till semesterväxling.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla till intervju.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.


Sista ansökningsdag

Vi vill ha din ansökan senast 2021-06-21.

Ameneh, en av Borås Stads medarbetare.

Årets Kommun
Borås Stad har utsetts till Årets Kommun i Sveriges största karriärundersökning som varje år genomförs av Employer Branding-företaget Universum, där studenter och unga yrkesverksamma får ranka arbetsgivare.

Vuxen och barn i sampel,

Karriärföretag 2021
Borås Stad har även blivit utsedd till ett Karriärföretag 2021. Varje år utser Karriärföretagen de 100 arbetsgivare i Sverige som anses erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter för studenter och unga yrkesverksamma.

Dela sidan: Ledigt jobb – platsannons

Facebooksymbol Twittersymbol LinkedInsymbol E-postsymbol