Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Referensnummer: 28:2022:143 | Sista ansökningsdag: 2022-12-14

Biståndshandläggare, Vård- och äldreförvaltningen

Är du utbildad socionom som vill skapa värdefulla möten mellan människor?

Nu söker vi flera nya kollegor som vill göra skillnad för dem som vi är till för!

Din nästa arbetsplats

Här på myndighetsverksamheten arbetar ca 50 biståndshandläggare uppdelade i olika team utifrån geografiska områden. Våra kontor ligger på Ramnåsgatan 1 i närheten av Centralstationen och Resecentrum med vackra Ramnaparken intill.

För att underlätta balansen mellan arbete och fritid finns möjlighet till flextid när arbetet tillåter. Du har också tillgång till flera olika förmåner. Utöver friskvårdsbidraget anordnar vår prisbelönta personalklubb MerKraft olika aktiviteter och du har gratis inträde till stadens badanläggningar. Det finns också möjlighet att t ex. hyra cykel/elcykel med bruttolöneavdrag och på Ramnåsgatan 1 finns också ett café där medarbetare kan köpa smörgåsar, enklare sallader, fika m.m.

Vi erbjuder dig en trygg anställning med omväxlande arbete i en god arbetsmiljö. För oss är arbetsglädje, engagemang och respekt viktigt. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och oss själva. Som nyanställd får du en individuellt anpassad introduktion för att komma in i arbetet på bästa sätt. Du får stöd och hjälp av både enhetschef, metodhandledare och erfarna kollegor.

Din anställning

Anställningsform: Tillsvidare på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Dina arbetsuppgifter

Som biståndshandläggare hos oss jobbar du för att både yngre och äldre personer ska kunna leva ett gott liv varje dag. Arbetet handlar framförallt om att möta människor, utreda, bedöma, fatta beslut och ompröva beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen. Det innebär enskilda möten, avstämningar med sjukhus och samverkan med övrig personal, anhöriga och externa myndigheter.

Vi utreder enligt modellen IBiC, Individens Behov i Centrum. Du arbetar självständigt men också i nära samarbete med kollegor och andra professioner och verksamheter.

Du som söker

Du som söker har en högskoleutbildning från socionomprogrammet eller sociala omsorgsprogrammet inklusive socialrätt. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning.

Som biståndshandläggare behöver du ha bra kommunikativ förmåga. Du behöver också ha förmågan att planera, strukturera och prioritera i ditt arbete.

Vill du veta mer?

Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:

Karolina Sic, enhetschef
Telefon: 033-35 33 82

Christina Lindén, enhetschef
Telefon: 033-35 33 62

Madelene Eriksson, enhetschef
Telefon: 033-35 31 75

Nås via växeln, facklig företrädare
Telefon: 033-35 70 00

Vi ser mångfald bland våra anställda som en framgångsfaktor och välkomnar sökande med olika bakgrund.

Läs gärna mer här om hur det är att arbeta som biståndshandläggare och träffa några av dina blivande kollegor.

Vi arbetar med löpande urval och kallar kontinuerligt sökande till intervju så skicka in din ansökan redan idag.

Välkommen till oss!

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.


Sista ansökningsdag

Vi vill ha din ansökan senast 2022-12-14.

Ameneh, en av Borås Stads medarbetare.

Karriärföretag 2022
Borås Stad är utsedd till ett Karriärföretag 2022, i år för tredje året i rad. Varje år utser Karriärföretagen de 100 arbetsgivare i Sverige som anses erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter för studenter och unga yrkesverksamma.

Dela sidan: Ledigt jobb – platsannons

Facebooksymbol Twittersymbol LinkedInsymbol E-postsymbol