Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad

Ansökningswebben är för tillfället inte tillgänglig

Arbetslivsförvaltningen är en av fyra förvaltningar i Borås Stad som arbetar med socialtjänst. Vi ansvarar för ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadsinsatser, integration och nationella minoriteter, trygghetsvärdar och personligt ombud. Förvaltningen har cirka 230 medarbetare och ansvarar för samt finansierar cirka 400 arbetsmarknadspolitiska anställningar. Vi arbetar målinriktat mot vår strävan att så många Boråsare som möjligt ska uppnå egen försörjning. Vi vill vara den arbetslivsförvaltning som andra kommuner i Sverige vill jämföra sig mot och lära av. Förvaltningen är uppdelad i två verksamhetsområden som leds av varsin verksamhetschef.

I en tid av förändring och nytänkande söker Arbetslivsförvaltningen nu två arbetsmarknadshandläggare, en tillsvidare och ett vikariat på 12 månader, som vill vara en del av Borås Stads fortsatta utveckling på arbetsmarknadsområdet.

Din nästa arbetsplats

Jobb Borås arbetar för att människor ska uppnå egen försörjning. Verksamheten innefattar förberedande insatser, arbetslivsinriktad träning och arbetsmarknadsanställningar. Enheten utgörs av cirka 40 arbetsmarknadshandläggare samt flera arbetsmarknadssamordnare. Enheten jobbar med införandet av ett arbetssätt som bygger på den senaste forskningen inom arbetsmarknadsområdet. Utifrån enhetens storlek är verksamheten organiserad med två enhetschefer.

Din anställning

Anställningsform: Tillsvidare på heltid. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Dina arbetsuppgifter

Som arbetsmarknadshandläggare har du ansvar för ett antal deltagare som du träffar enskilt eller i grupp. Du är med och leder gruppaktiviteter för individer som initialt har låg arbetsförmåga samt planerar och genomför insatser tillsammans med kollegor. Genom olika aktiviteter arbetar du för att hållbart öka individens arbetsförmåga och hälsa. Tillsammans med deltagaren görs en individuell planering utefter en genomförandeplan där målet är att deltagaren på sikt ska komma vidare i arbetsförberedande program, praktik, studier eller arbete. En viktig del av dina arbetsuppgifter är att ha kontakt med våra olika samarbetspartners. Detta innebär samarbete med verksamheter inom egna förvaltningen, övriga förvaltningar inom kommunen samt våra externa parter Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Västra Götalandsregionen.

Du som söker

Vi söker dig som vill ha spännande, utmanande och utvecklande arbetsuppgifter. Du har högskoleexamen och erfarenhet av liknande arbete med målgruppen. Vi ser gärna att du har utbildning och erfarenhet av att arbeta utefter någon eller flera av metoderna:
- ACT (Acceptance and Commitment Therapy)
- MI (Motivational Interviewing)
- SE (Supported Employment)
- SEd (Supported Education)

Om du har erfarenhet av samverkan med våra samarbetspartners eller har arbetat inom deras verksamheter är det meriterande. Har du även erfarenhet av kontinuerlig utvärdering och utveckling av verksamhet samt vana av att genomföra uppföljningar eller kartläggningar, har du goda förutsättningar i din roll som arbetsmarknadshandläggare. Eftersom arbetsuppgifterna innebär att anordna och leda gruppaktiviteter ser vi gärna att du har erfarenhet av att tala inför grupp. För att på egen hand kunna planera och genomföra stödsamtal är du självständig och strukturerad. Det är naturligt för dig att vara flexibel genom att sätta individen i fokus och ha ett lösningsorienterat förhållningssätt som gynnar verksamheten. Du har lätt för att skapa goda relationer och har en positiv inställning till teamarbete. För att kunna presentera verksamheten för utomstående har du en god kommunikativ förmåga. Du kan uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket samt har B-körkort.

Låter detta som ditt nya jobb? Vänta inte med din ansökan! Intervjuer sker löpande.

Vill du veta mer?

Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:

Dzenan Ganic, enhetschef
Telefon: 033-35 58 28

Hanna Hansfeldt, arbetsmarknadssamordnare
Telefon: 033-35 54 95

Niclas Kristiansson, facklig företrädare för Vision
Telefon: 033-35 51 69

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter erbjuder vi dig personalförmåner i form av friskvårdsbidrag och fria bad.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.


Sista ansökningsdag

Vi vill ha din ansökan senast 2022-12-02.

Ameneh, en av Borås Stads medarbetare.

Karriärföretag 2022
Borås Stad är utsedd till ett Karriärföretag 2022, i år för tredje året i rad. Varje år utser Karriärföretagen de 100 arbetsgivare i Sverige som anses erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter för studenter och unga yrkesverksamma.

Dela sidan: Ledigt jobb – platsannons

Facebooksymbol Twittersymbol LinkedInsymbol E-postsymbol