Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Referensnummer: 30:2022:96 | Sista ansökningsdag: 2022-12-04

Stödassistent till Solvarvsgatans dagliga verksamhet, Sociala omsorgsförvaltningen

Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.

Din nästa arbetsplats

Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning ska kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.

Nu söker vi dig, som är utbildad stödassistent och som vill vara en del i vår arbetsgrupp på Solvarvsgatan och arbeta för att varje deltagare ska få en meningsfull sysselsättning. Solvarvsgatan är en del av daglig verksamhet / daglig sysselsättning och arbetar med deltagare i det så kallade arbetsspåret inom daglig verksamhet.

Din anställning

Anställningsform: Tillsvidare på heltid. Tillsvidareanställning på heltid. Med tjänstgöring dagtid, måndag-fredag, 40 timmar per vecka . Tillträde enligt överenskommelse .

Dina arbetsuppgifter

Du stödjer och handleder en grupp deltagare tillsammans med tre kollegor där arbetsuppgifterna är att packa och montera utifrån olika uppdrag från företag som vi samarbetar med.
Som handledare har du ansvar för dokumentation och att arbeta utifrån deltagarens mål med insatsen.

Du som söker

Du ska ha genomgått Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt- eller pedagogiskt arbete eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig. Du ska ha god datorvana för att klara av administrativa arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt på erfarenhet av arbete för personer med funktionsnedsättning.

Integrerat i verksamheten finns ett snickeri vilket innebär att du behöver kunskap och erfarenhet från det området. Du behöver ha en god fysik och social kompetens. Utbildning i supported employment och truckkörkort är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vill du veta mer?

Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:

Margareta Grönbäck, enhetschef
Telefon: 033-35 34 75

Borås Stads växel, facklig företrädare
Telefon: 033-35 70 00

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda arbetsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, personalklubben Mer Kraft och fria bad i kommunens badanläggningar.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.


Sista ansökningsdag

Vi vill ha din ansökan senast 2022-12-04.

Ameneh, en av Borås Stads medarbetare.

Karriärföretag 2022
Borås Stad är utsedd till ett Karriärföretag 2022, i år för tredje året i rad. Varje år utser Karriärföretagen de 100 arbetsgivare i Sverige som anses erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter för studenter och unga yrkesverksamma.

Dela sidan: Ledigt jobb – platsannons

Facebooksymbol Twittersymbol LinkedInsymbol E-postsymbol