Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Referensnummer: 28:2022:146 | Sista ansökningsdag: 2022-12-06

Verksamhetsutvecklare med profilansvar för välfärdsteknik, Vård- och äldreförvaltningen

Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 500 medarbetare, varav 90 talet är chefer. Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med stort fokus på dem som vi är till för. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.

Din nästa arbetsplats

Du kommer organisatoriskt vara placerad på utvecklingsenheten inom Vård- och äldreförvaltningen. På enheten arbetar verksamhetsutvecklare, projektledare för IT-projekt, projektledare nära vård, demenssamordnare och verksamhetscontroller. Totalt är vi 12 engagerade och drivna medarbetare.

Utvecklingsenheten är en stödfunktion till Vård- och äldreförvaltningens utförande verksamhetsområden och myndighetsavdelningen.

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete tillsammans med professionella kollegor. För oss är arbetsmiljön viktig och vi värnar om en hållbar arbetsmiljö och utvecklande arbetsplats. Det finns möjligheter att arbeta viss del av arbetstiden på distans.

Tjänsten utgår från Ramnåsgatan 1 som ligger i centrala Borås med närhet till station med buss- och tågförbindelser.

Din anställning

Anställningsform: Tillsvidare på heltid. Tillsvidareanställning. Tillträde februari 2023 eller enligt överenskommelse.

Dina arbetsuppgifter

Uppdraget som verksamhetsutvecklare är väldigt varierande där du ibland arbetar med frågor utifrån ett strategiskt perspektiv och ibland med att stödja verksamheterna operativt som till exempel implementering av ett genomfört uppdrag. Du kommer att arbeta som kontaktperson mot en specifik verksamhet i förvaltningen men kan få uppdrag från alla verksamhetsområden i förvaltningen.

Inom ramen för rollen leder du olika utvecklingsuppdrag. Du kommer ibland arbeta självständigt med vissa uppdrag och ibland i en teamkonstellation. Det ingår även att leda egna arbetsgrupper inom ramen för dina uppdrag.

Du kommer ha ett särskilt profilansvar tillsammans med en kollega för välfärdstekniksfrågor för förvaltningen som helhet. Det innebär att du kommer att arbeta oftare med uppdrag som innefattar välfärdsteknik, representera förvaltningen i olika nätverk gällande välfärdsteknik samt omvärldsbevaka området. I tjänsten ingår även att utbilda olika personalkategorier inom olika områden.

På utvecklingsenheten finns erfarna kollegor som kan ge kollegialt stöd. Naturligtvis kan du även reflektera/bolla frågor med din närmsta chef.

Tjänsten erbjuder dig ett omväxlande och flexibelt arbete med möjlighet att göra skillnad för dem vi är till för, varje dag.

Du som söker

Vi söker dig med en kandidatexamen eller likvärdigt som är relevant för uppdraget. Vi ser det som starkt meriterande om du har gått kurser/utbildningar inom digital transformation eller förändringsledning. Även kurser/utbildningar inom projektledning är meriterande.

Du har tidigare erfarenhet av arbete som verksamhetsutvecklare eller projektledare inom ramen för välfärdsteknik. Du har också erfarenhet från verksamhetsområdet äldreomsorg eller hälso- och sjukvård. Det är meriterande om du jobbat med processkartläggningar och nyttoanalyser sen tidigare.

Som en stödfunktion i förvaltningen är vårt mål är att stödja övriga verksamheter att lyckas i sina uppdrag. Det är därför viktigt att du har ett coachande och stödjande förhållningssätt och har lätt för att vägleda chefer och medarbetare i förändring. Eftersom du också kommer att ha olika utbildningsuppdrag ser vi det som en självklarhet att du är bekväm med att prata inför andra människor.

Vi tror att du är en person som levererar resultat men samtidigt har en god förmåga att få med dig människorna i organisationen på vägen. Vi förutsätter därför att du är en god lagspelare med god förmåga att samarbeta med andra. Vi tror att du har en god pedagogisk förmåga och är duktig på att förmedla din kunskap på ett kommunikativt sätt. Utifrån din roll är det viktigt att du är skicklig på att uttrycka dig i det svenska språket i både tal och skrift.

Rollen kräver också att du har god förmåga att planera, självständigt prioritera och strukturera ditt arbete.

Utifrån uppdraget är det för oss en självklarhet att du har ett genuint intresse välfärdsteknikfrågor. Det här är rollen för dig som vill få andra att förstå värdet som välfärdstekniken kan medföra för våra verksamheter.

Vill du veta mer?

Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:

Roland Mattsson, chef för kvalitet- och utvecklingsenheten
Telefon: 033-35 53 58

Emma Granqvist, facklig företrädare för Vision
Telefon: 033-35 84 23

Som arbetsgivare tror vi att det är viktigt med balans i livet för att lyckas i sitt arbete. Utöver ett förmånligt flextidsavtal har vi därför en rad förmåner som du som medarbetare kan ta del av i syfte att främja en god hälsa och skapa balans mellan arbete och fritid. Utöver ett friskvårdsbidrag erbjuds du fri tillgång till våra badhus och friluftsanläggningar. Det finns möjlighet att växla semesterdagstillägget mot extra lediga semesterdagar och du kan tillsammans med arbetsgivaren avsätta extra till pension. Vi har en personalklubb som anordnar flertalet aktiviteter, allt ifrån träningsaktiviteter till kreativa och kulturella aktiviteter.

Vill du veta mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Borås stad kan du läsa mer på boras.se

Intervjuer kommer genomföras på eftermiddagarna den 12-14 december

Upplysningar lämnas av enhetschef Roland Mattsson på tfn 033-355358 eller mejl roland.mattsson@boras.se. Facklig företrädare för Vision Emma Granqvist tfn 033-35 84 23 eller mejl emma.granqvist@boras.se.

Välkommen med din ansökan senast 2022-12-06

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.


Sista ansökningsdag

Vi vill ha din ansökan senast 2022-12-06.

Ameneh, en av Borås Stads medarbetare.

Karriärföretag 2022
Borås Stad är utsedd till ett Karriärföretag 2022, i år för tredje året i rad. Varje år utser Karriärföretagen de 100 arbetsgivare i Sverige som anses erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter för studenter och unga yrkesverksamma.

Dela sidan: Ledigt jobb – platsannons

Facebooksymbol Twittersymbol LinkedInsymbol E-postsymbol