Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Referensnummer: 30:2023:16 | Sista ansökningsdag: 2023-02-19

Arbetskonsulent, Sociala omsorgsförvaltningen

Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.

Din nästa arbetsplats

Daglig verksamhet/Biståndsbedömd sysselsättning tillhör Sociala omsorgsförvaltningen som bedriver verksamhet för personer med funktionsnedsättning, socialpsykiatri och ansvarar för verksamheten av hälso- och sjukvård inom området. Som en fackförvaltning har vi en unik möjlighet att arbeta med gemensamma mål för området, helhetsperspektiv och nytänkande.

Målet med verksamheten är att få den enskilde att växa och våga ta nya steg i sin egen utveckling utifrån sina egna förutsättningar.

Din anställning

Anställningsform: Tillsvidare på heltid. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag, 40 timmar per vecka. Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.

Dina arbetsuppgifter

Som arbetskonsulent ansvarar du självständigt för ett antal deltagare med någon form av funktionsnedsättning inom LSS eller SoL, som behöver stöd för att komma ut i arbetsliknande sysselsättning. Du gör bedömningar och kartläggningar samt lotsar deltagarna till rätt verksamhet inom Borås Stad eller till den öppna arbetsmarknaden. Du har ansvar för dokumentation, genomförandeplaner och är ett stöd för deltagarna samt handledarna på arbetsplatserna. I tjänsten ingår även samverkan med såväla andra interna och externa aktörer kring deltagarna. Du ingår i ett arbetslag med andra arbetskonsulenter och en verksamhetspedagog.

Du som söker

Vi söker dig som vill vara med om ett spännande, utmanande och utvecklande arbete. Du behöver vara initiativstagande, kunna arbeta självständigt och också ha lätt för att samarbeta. Erfarenhet av arbete med personer som har en funktionsnedsättning är ett krav. Eftersom du ibland kommer arbeta tillsammans med deltagare i olika miljöer, behöver du ha en god fysik.

Du ska ha en adekvat högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Dokumentation är en del av arbetet och därför är ett krav att du har god kunskap och erfarenhet av att dokumentera. Utbildning inom Supported Employment är meriterande.

B-körkort krävs för tjänsten. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.



Vill du veta mer?

Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:

Margareta Grönbäck, enhetschef
Telefon: 033-35 34 75

Christina Ivarsson, samordnare
Telefon: 070-455 12 48

Borås Stads växel, facklig företrädare
Telefon: 033-35 70 00

Här kan du läsa om Borås Stads personalförmåner

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.


Sista ansökningsdag

Vi vill ha din ansökan senast 2023-02-19.

Ameneh, en av Borås Stads medarbetare.

Karriärföretag 2023
Borås Stad är utsedd till ett Karriärföretag 2023, i år för fjärde året i rad. Varje år utser Karriärföretagen de 100 arbetsgivare i Sverige som anses erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter för studenter och unga yrkesverksamma.

Dela sidan: Ledigt jobb – platsannons

Facebooksymbol Twittersymbol LinkedInsymbol E-postsymbol