- Borås Stad
- / Arbete
- / Arbeta hos oss
- / Lediga jobb
- / Ledigt jobb – platsannons
Socialadministratör, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Individ- och familjeomsorgsförvaltningens (IFO) huvudsakliga ansvar och uppgift är att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL), lagen om vård av unga (LVU) samt lagen om vård av missbrukare (LVM). Verksamheten befinner sig i en spännande utvecklingsfas som präglas av delaktighet, systemiskt synsätt, kompetens och brukarinflytande.
Nu har du möjlighet att söka ett spännande och stimulerande arbete som socialadministratör hos oss i 6 månader. Är det dig vi söker?
Din nästa arbetsplats
Socialadministratörerna på IFO består idag av 11 socialadministratörer som är organiserade under enhet IFO Socialadministration. Detta innebär att alla socialadministratörer har ett nära samarbete med varandra. Arbetet består av varierande arbetsuppgifter. I vår arbetsgrupp trivs personer med en skopa humor, som på ett prestigelöst sätt delar med sig av tidigare erfarenheter och nyvunna kunskaper.
Din anställning
Anställningsform: Särskild Visstidsans på heltid. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Dina arbetsuppgifter
I tjänsten ingår administrativa uppgifter såsom, registrering i verksamhetssystem, fakturahantering, arkivering av handlingar. Här ingår också statistikuttag, registerutdrag, registrering av övriga inkomna handlingar samt posthantering. Arbetet sker i huvudsakligen i verksamhetssystemen Agresso, Heroma och Viva.
Du som söker
Vi söker dig som har en gymnasial eller eftergymnasial utbildning som gärna är kopplad till socialt arbete. Arbetsuppgifterna är varierande och det krävs att du är noggrann, flexibel och kan växla mellan olika typer av arbetsuppgifter. Du kommer samarbeta med dina kollegor och med flera olika enheter i förvaltningen och det är därför av stor vikt att du har en god samarbetsförmåga samt ett serviceinriktat arbetssätt. Du har också god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av arbete som socialadministratör, tidigare kunskap inom verksamhetssystemen Agresso, Heroma och VIVA ser vi som meriterande.
Som anställd hos oss får du tillgång till friskvårdsbidrag och fri entré till Borås Stads badanläggningar. Du ges även vissa valmöjligheter att självständigt lägga upp din arbetstid då vi har ett förmånligt flextidsavtal. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Borås centrum. Vi avser att kalla sökande löpande under ansökningstidens gång så vänta inte med din ansökan.
Vill du veta mer?
Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:
Anne Erlandsson, enhetschef
Telefon:
033-35 53 29
Jens Ekström, facklig företrädare för Vision
Telefon:
033-35 51 36
Liselotte Book, facklig företrädare för Akademikerförbundet SSR
Telefon:
033-35 37 15
Ansökan
Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.
Sista ansökningsdag
Vi vill ha din ansökan senast 2023-06-04.
Karriärföretag 2023
Borås Stad är utsedd till ett Karriärföretag 2023, i år för fjärde året i rad. Varje år utser Karriärföretagen de 100 arbetsgivare i Sverige som anses erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter för studenter och unga yrkesverksamma.