- Borås Stad
- / Arbete
- / Arbeta hos oss
- / Lediga jobb
- / Ledigt jobb – platsannons
Ekonom, Tekniska förvaltningen
Tekniska förvaltningens uppgift är att göra Borås till en vacker och hållbar stad som boråsare kan känna sig stolta över.
Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen, men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur - samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv.
Som förvaltning arbetar vi tillsammans med gemensamma mål för området, helhetsperspektiv och nytänkande. Förvaltningen omfattar fyra verksamhetsområden; lantmäteri, gata, park- och skog och persontransporter samt två stödfunktioner för HR och ekonomi. Förvaltningens budgetram motsvarar knappt 260 mkr samt utöver det en investeringsbudget på drygt 216 mkr Totalt är vi cirka 180 medarbetare som på olika sätt bidrar till att nämndens uppdrag genomförs.
Din nästa arbetsplats
Vi söker nu dig som tillsammans med oss vill förvalta, utveckla och skapa nya lösningar inom ekonomi och IT på Tekniska förvaltningen. Du ingår i ekonomifunktionen och kommer stötta samtliga avdelningar inom dina två områden.
Din anställning
Anställningsform: Tillsvidare på heltid. Tillsvidare
Dina arbetsuppgifter
Som ekonom kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta uppföljning och analysarbete för förvaltningens verksamheter i ett nära samarbete med ekonomichef. Då ekonomifunktionen är en liten funktion kommer du även att ansvara för daglig bokföring, leverantörsreskontra samt viss del av kundreskontra. Du agerar som stöd mot chefer och medarbetare i ekonomiska frågor samt ansvarar för behörigheter och utbildning i ekonomisystemet. I din roll som ekonom deltar du även i de forum kring leverantör- och kundreskontra som Borås stad anordnar.
Du som söker
För att klara rollen som ekonom/IT-samordnare hos oss ser vi att du har akademisk examen inom ekonomi och gärna erfarenhet från liknande arbete, alternativt har förvärvat motsvarande kunskaper som kan bedömas likvärdigt av arbetsgivaren. Det är meriterande om du har utbildning inom IT samt erfarenhet från kommunal sektor och ekonomisystemet Unit4 (Agresso).
Du har erfarenhet av och intresse för ekonomi samt IT och är van att arbeta självständigt och strukturerat. Som person har du lätt för att samarbeta, har god kommunikativ förmåga och gillar att ständigt bidra med idéer, förbättringar och ge en god service. Du har ett empatiskt förhållningssätt och har lätt för att hjälpa medarbetare i såväl ekonomi- som IT-relaterade frågor. Du är prestigelös och lyhörd för verksamhetens behov. Som stödfunktion på en mindre förvaltning kan även andra arbetsuppgifter på förvaltningen förekomma. Att du bidrar till ett gott arbetsklimat ser vi som självklart.
Vill du veta mer?
Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:
Katarina Lindgren, chef för Ekonomifunktion
Telefon:
033-35 74 30
Nås via Borås stads växel, facklig företrädare för Akavia
Telefon:
033-35 70 00
Ansökan
Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.
Sista ansökningsdag
Vi vill ha din ansökan senast 2023-06-04.
Karriärföretag 2023
Borås Stad är utsedd till ett Karriärföretag 2023, i år för fjärde året i rad. Varje år utser Karriärföretagen de 100 arbetsgivare i Sverige som anses erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter för studenter och unga yrkesverksamma.