Referensnummer: 11:2024:001 | Sista ansökningsdag: 2024-03-09 | Förvaltning: Lokalförsörjningsförvaltningen

Ekonom

Hos oss är du med och tar hand vår stad. Lokalförsörjningsförvaltningen förvaltar grundskolor, specialboenden och förskolor men även kulturbyggnader och andra sorters byggnader i staden.

Vi deltar i den strategiska samhällsplaneringen tillsammans med våra kollegor på övriga förvaltningar i samhällsbyggnadsprocessen. Att arbeta hos oss innebär att du bidrar till ett långsiktigt hållbart samhällsbyggande. Vi drivs inte av vinstmarginaler men drivkraften är att vara kostnadseffektiva så att det blir mer pengar över till våra kärnverksamheter, vård, skola och omsorg. Förvaltningen består av 50 medarbetare som på respektive operativ avdelning ansvarar för byggprojekt, ekonomisk/teknisk förvaltning, förvaltning och inhyrning av externa lokaler.

Din nästa arbetsplats

Tjänsten som ekonom är placerad på förvaltningens stabsenhet. Enheten består av 8 personer som arbetar inom planering, ekonomi, kvalitet, kommunikation, verksamhetsutveckling, HR och hyresadministration. Inom samtliga områden arbetar vi förvaltningsövergripande och som stödfunktioner till övriga avdelningar. Eftersom vi är få personer inom respektive område är det nödvändigt att vi hjälper varandra "över gränserna" och kanske därför får utföra arbetsuppgifter som ligger utanför ifrån de ordinarie.

Din anställning

Anställningsform: Tillsvidare på heltid. Enligt överenskommelse

Dina arbetsuppgifter

Dina ordinarie arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Löpande redovisning
  • Fakturahantering
  • Avstämningar
  • Fastighetsmoms
  • Budget-, prognos- och bokslutsarbete
  • Rapportering
  • Stöd till medarbetar i frågor inom ditt ansvarsområde
  • Aktivt delta i och arbeta med utveckling och förändring av system, processer och rutiner
  • Förekommande ad hoc-uppgifter

Du som söker

För att du ska trivas hos oss behöver du vara en person som tycker det är roligt att samverka med andra eftersom du kommer att göra det med såväl kollegor i huset som med våra verksamheter. Du delar gärna med dig av dina erfarenheter, bidrar till kreativitet, skratt och kan peppa dina kollegor. För att göra ett bra jobb krävs att du är/har:

  • Civilekonomexamen eller högskoleexamen
  • Minst 5 års erfarenhet inom ovan nämnda arbetsuppgifter
  • Är självgående i rollen
  • God systemvana
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande


Olikheter är en tillgång, mångfald är en styrka. Medarbetare som kompletterar och berikar varandra ger oss bättre förutsättningar att möta boråsarnas olika behov. Så tveka inte att söka, vem du än är.

Vill du veta mer?

Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:

Lena Zetterberg, Enhetschef
E-post: lena.zetterberg@boras.se
Telefon: 033-357382

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

Sista ansökningsdag

Vi vill ha din ansökan senast 2024-03-09.

Fler lediga jobb

Dessa och många fler jobb finns också att söka just nu.

Sök jobbet:
Sjuksköterska sökes till hemsjukvården i Borås Stad

Sista ansökningsdag: 2024-03-31

Sök jobbet:
Informationssäkerhetsspecialist

Sista ansökningsdag: 2024-03-10

Sök jobbet:
Samordnare till Barnahus Älvsborg

Sista ansökningsdag: 2024-03-03

Om att arbeta i Borås Stad

Tre lantmätare ute i naturen.

Vårt erbjudande

Hos oss anstränger vi oss för att du ska trivas på ditt jobb. Och att du ska känna dig trygg när du arbetar. Dessutom kan vi erbjuda dig en meningsfull vardag.

Så är det att jobba inom ledning, utveckling och administration

Hos oss arbetar närmare 500 chefer och det finns flera olika jobb inom verksamhetsutveckling och administration.

Dela sidan: Ledigt jobb – platsannons

Facebooksymbol LinkedInsymbol E-postsymbol