Högtalare
Referensnummer: 18:2024:006 | Sista ansökningsdag: 2024-10-17 | Förvaltning: Miljöförvaltningen

Verksamhetsutvecklare till Borås Stad

Miljöförvaltningen i Borås söker nu en verksamhetsutvecklare där du får möjlighet att utveckla och driva förvaltningens processer och kvalitetsarbete. Brinner du för att skapa kvalité och effektiva processer är detta ett jobb för dig!

Din nästa arbetsplats

Miljöförvaltningen ansvarar för stadens myndighetsuppdrag inom miljötillsyn, livsmedelskontroll, alkohol- och tobakshandläggning. I förvaltningens uppdrag ingår också miljö- och naturvård samt att stödja konsumentintressena och uppmuntra hållbar konsumtion genom att erbjuda energi-, klimat-, konsumenträtt-, budget- och skuldrådgivning. Förvaltningen är delaktig i stadens samhällsplaneringsprocess och deltar i andra gemensamma processer i staden. Miljöförvaltningen arbetar för att förbättra boråsarnas livsmiljö och hälsa i linje med stadens miljömål och Visionen om framtidens Borås om en långsiktigt hållbar utveckling.

Miljöförvaltningen har cirka 70 medarbetare och är indelad i sju avdelningar: Tillstånd och juridik, Livsmedelskontroll, två avdelningar för Miljötillsyn, Miljö- och naturvård, Konsument Borås samt den Administrativa avdelningen. Tjänsten verksamhetsutvecklare kommer vara placerad direkt under förvaltningschef och ingå i Miljöförvaltningens ledningsgrupp.

Din anställning

Anställningsform: Tillsvidare på heltid. 1 januari 2025.

Dina arbetsuppgifter

Som verksamhetsutvecklare är din huvudsakliga arbetsuppgift att utveckla, driva och samordna processer inom förvaltningens olika tillsynsområden. Du är ett stöd, såväl ur ett strategiskt perspektiv som operativt genom att stötta chefer och medarbetare i planeringen, uppföljningen och resultatredovisningen av den operativa tillsynen och kontrollen. Du ser behov, uppmärksammar, förbättringar och bryter ner arbetet i aktiviteter som du kan prioritera, initiera samt genomföra.

Du kommer även arbeta med:

  • miljöledningssystem
  • uppföljning av verksamhet
  • analys av verksamhetsmått
  • driva olika processer inom förvaltningen

Rollen innebär många kontaktytor där du samarbetar inom förvaltningens olika avdelningar och enheter.

Du som söker

Vi söker dig som har en utmärkt förmåga att självständigt leda och driva ditt arbete framåt. Att skapa struktur för dig själv, och tydlighet för andra, faller dig naturligt. Med din goda pedagogiska förmåga samt samarbetsförmåga skapar du engagemang och delaktighet i förändringsarbetet. För att lyckas i uppdraget behöver du ha helhetssyn, en stark analytisk förmåga samt förmågan att prioritera bland arbetsuppgifter och snabbt ställa om när verksamheten kräver. Som person är du strategisk, du hittar energi i att arbeta med att utveckla verksamheternas processer samt att leda och ta initiativ i förändringsarbetet.

För att vara aktuell i rollen har du:

  • akademisk utbildning inom miljö- och hälsoskydd, naturvetenskap eller alternativt annan inriktning vi bedömer lämplig
  • mycket god förmåga att kommunicera på svenska, både muntligt och skriftligt då det krävs i det dagliga arbetet.
  • erfarenhet av ärendesytemet ECOS
  • arbetslivserfarenhet inom offentlig förvaltning

Meriterande om du har

  • ledarerfarenhet
  • utbildning inom processledning och/eller projektledning
  • erfarenhet inom miljö- och hälsoskyddsområdet
  • erfarenhet av myndighetsutövning.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper ihop med motivation och engagemang för tjänsten.

 

Vill du veta mer?

Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:

Emmi Söderlund, Ansvarig handläggare
E-post: emmi.soderlund@boras.se
Telefon: 033-355032

Anna Säfsten, Rekryterande chef
E-post: anna.safsten@boras.se
Telefon: 033-353003

Borås Stad har många förmåner, exempelvis erbjuds du utöver friskvårdsbidraget tillgång till våra badhus och friluftsanläggningar samt en mängd aktiviteter som vår prisbelönta personalförening MerKraft anordnar. Hos oss får du ett generöst flextidsavtal och möjlighet till distansarbete för att kunna förena arbete och privatliv på ett bra sätt. Vi erbjuder också goda möjligheter till utbildning och ledarskapsutveckling och det finns möjlighet att växla semesterdagstillägget mot extra lediga semesterdagar.


Fackliga företrädare når du via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via knappen "Sök jobbet" nedan.

Sista ansökningsdag

Vi vill ha din ansökan senast 2024-10-17.

Fler lediga jobb

Dessa och många fler jobb finns också att söka just nu.

Sök jobbet:
Fysioterapeut

Sista ansökningsdag: 2024-10-15

Sök jobbet:
Enhetschef

Sista ansökningsdag: 2024-10-13

Sök jobbet:
Förskollärare till Torgets förskola

Sista ansökningsdag: 2024-11-17

Om att arbeta i Borås Stad

En man som är på väg ner i en bassäng. Han har hoppat från kanten och gör bomben (håller armarna om knäna).

Vårt erbjudande

Hos oss anstränger vi oss för att du ska trivas på ditt jobb. Och att du ska känna dig trygg när du arbetar. Dessutom kan vi erbjuda dig en meningsfull vardag.

Så är det att jobba inom ledning, utveckling och administration

Hos oss arbetar närmare 500 chefer och det finns flera olika jobb inom verksamhetsutveckling och administration.

Jobba i Borås Stad: En karriär full av mening och möjligheter

Var med och skapa en bättre vardag för andra. Hos oss får du en trygg anställning, stöttande kollegor och ett utvecklande arbete.

En kvinna stående vid ett skrivbord framför en datorskärm med ett fönster i bakgrunden

Dela sidan: Ledigt jobb – platsannons

Facebooksymbol LinkedInsymbol E-postsymbol