Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad

Särskilda rekommendationer i Västra Götaland

Vanliga frågor och svar om att söka lediga jobb

Här har vi samlat de vanligast frågorna om att söka lediga jobb i Borås Stad. Klicka på frågorna för att fälla ut svaren.

Våra lediga jobb annonseras fortlöpande och du söker ett jobb genom vårt system för e-rekrytering. För att skicka in en ansökan krävs att du är inloggad på ditt användarkonto. Om det är första gången du söker, måste du först skapa kontot, se:

Hur registrerar jag ett användarkonto?

När du har loggat in finns listan över de lediga jobben under knappen Lediga jobb. Listan går att sortera genom att klicka på önskad rubrik. Klicka på det önskade jobbet och därefter på knappen Sök tjänst under annonstexten. I allmänhet följer ett antal frågor att besvara och sist finns det möjlighet att bifoga filer. Ansökan skickas iväg i och med att du klickar på knappen Skicka.

Lediga jobb

Lediga jobb hos våra kommunala bolag finns på bolagens egna webbplatser.

Lista över alla kommunala bolag

Klicka på knappen Logga in och därefter på länken Ny användare? under inloggningsknappen.
Läs informationen om personuppgiftslagen och markera med en bock om du godkänner att vi hanterar din ansökan elektroniskt.

Skriv din e-postadress, det blir ditt användarnamn. Upprepa e-postadressen så att du är säker på att du skrivit rätt. Välj ett lösenord på minst fyra tecken och upprepa det. Klicka därefter på Nästa.
Fortsätt med dina personuppgifter och klicka avslutningsvis på Registrera användare.

Nej, men vi behöver dina adressuppgifter för att kunna nå dig under rekryteringens gång. Du behöver inte lämna hela ditt personnummer om du inte vill, det går bra med enbart födelsedatum. Vill du inte heller uppge födelsedatum, kan du skriva 111111 i personnummerfältet.

Om du inte bor i Sverige, kan du skriva 00000 i postnummerfältet och skriva postnumret framför orten i stället.

Om du har flera e-postadresser och inte kommer ihåg vilken du registrerat i vårt system för e-rekrytering kan du pröva att logga in med dina olika adresser. Om du har glömt ditt lösenord kan du beställa ett nytt, se

Hur gör jag för att få ett nytt lösenord?

Kontakta oss om du fortfarande inte kan logga in.

Kontakt via formulär

Klicka på länken Glömt ditt lösenord? och ange ditt användarnamn (e-postadressen). Ett nytt lösenord skickas till din e-postadress. Öppna ett nytt webbfönster och skriv in det nya lösenordet tecken för tecken - kopiera inte från e-postmeddelandet.

Om det av någon anledning inte skulle fungera kan du kontakta oss för att få hjälp med ett nytt lösenord eftersom det måste gå minst 24 timmar innan du själv återigen kan beställa ett nytt.

Öppna ett nytt webbläsarfönster och skriv in det nya lösenordet tecken för tecken - kopiera inte från e-postmeddelandet.

Om det av någon anledning inte skulle fungera kan du kontakta oss för att få hjälp med ett nytt lösenord.

Kontakt via formulär

Klicka på fliken Mina uppgifter när du är inloggad. Skriv in ditt nya lösenord och upprepa det. Avsluta genom att klicka på Uppdatera uppgifterna.

Klicka på fliken Mina uppgifter när du är inloggad. Ändra uppgifterna och klicka på knappen Uppdatera uppgifterna.

Undantagsvis har den rekryterande enheten valt att inte ställa några frågor, utan förväntar sig enbart bifogade dokument. Även om det står Var vänlig kontrollera dina svar i sammanställningen nedan, så är det möjligt att enbart bifoga filer och sedan skicka iväg din ansökan.

Tyvärr går det inte att spara en påbörjad ansökan.

Det sker i två steg: Först letar du reda på dokumentet i din dator med hjälp av Bläddra-knappen. Därefter lägger du in det i din ansökan med knappen Bifoga. Upprepa detta om du vill bifoga flera dokument. Du kan bifoga högst åtta filer.

Det kan bero på att filformatet inte är godkänt, att filen är för stor eller att du försöker bifoga fler än tre filer åt gången.

Följande filformat är godkända:

  • .PDF
  • .DOC
  • .DOCX
  • .ODT
  • .RTF
  • .TXT
  • .GIF
  • .JPG
  • .PNG

Filen får inte vara större än 2 MB.

Det beror på att du inte är inloggad. Logga in och klicka sedan på Sök tjänst.

Du kan komplettera din ansökan hur många gånger som helst så länge som ansökningstiden inte har gått ut:
Logga in, klicka på fliken Min sida och därefter på din ansökan. Nu visas annonsen - klicka på knappen Uppdatera ansökan under annonstexten. Gör kompletteringarna och skicka din uppdaterade ansökan genom att klicka på knappen Skicka.

Om ansökningstiden har gått ut kan du inte uppdatera din ansökan. Kontakta oss om det inte går att komplettera ansökan trots att ansökningstiden inte gått ut.

Kontakt via formulär

Ja, under förutsättning att ansökningstiden inte har gått ut. Logga in, klicka på Min sida och ta bort din ansökan genom att klicka på papperskorgen. Kontakta den rekryterande chefen om du vill återta din ansökan efter det att ansökningstiden gått ut - om du inte har kvar kontaktuppgifterna kan du skicka oss ett meddelande, som vi vidarebefordrar.

Kontakt via formulär

Om du vill anmäla ditt intresse för att arbeta under kortare perioder vid behov inom förskola eller vård och omsorg utan att det finns en ledig tjänst, kan du skicka in en intresse anmälan.

Vikariera hos oss

Skicka ett meddelande till oss. Vi läser alla meddelanden under kontorstid alla vardagar.

Kontakt via formulär

Senast ändrad:

Dela sidan: Vanliga frågor och svar om att söka lediga jobb

Facebooksymbol Twittersymbol LinkedInsymbol E-postsymbol