Här hittar du våra senaste pressmeddelanden.

• Nu påbörjas ombyggnationen av Stadshusets entré
    2019-09-13 | På måndag den 16 september påbörjas arbetet med att bygga om Stadshusets entré, som ska bli mer lättillgänglig, välkomnande och säker. Huvudentrén mot Kungsgatan stängs och besökarna hänvisas istället till ingången vid statyn Folktalaren. Rörelsehindrade besökare hänvisas till ingången vid innergården på baksidan.
  • Borås Stad nominerad till Svenska Designpriset 2019
    2019-09-09 | Borås Stad har nominerats till Svenska Designpriset 2019 i kategorin Digitalt Smarttelefon. Prisutdelningen sker den 17 oktober och omröstningen startar idag, den 9 september. - Det är roligt att juryn uppskattar både estetiken och det budskap vi vill förmedla, säger Borås Stads kommunikationschef Marie Ingvarsson. Det är ett av flera sätt att stärka vårt arbetsgivarvarumärke.
  • Reportrar utan gränser pratar pressfrihet på Nyhetsbaren
    2019-09-05 | Den hotade pressfriheten är ämnet för Nyhetsbaren på Kulturhuset tisdag den 10 september, där Reportrar utan gränser deltar.
  • Chatboten Kommun-Kim har fått provanställning i Borås
    2019-09-04 |
  • Socialt hållbart Borås – skillnaderna i livsvillkor ska minska
    2019-08-23 | Nu sätter Borås Stad igång ett långsiktigt arbete med målet att minska skillnaderna i invånarnas livsvillkor.
  • Globala Borås sänder radio ute i stadsdelarna
    2019-08-19 | Nu drar årets upplaga av projektet Globala Borås igång. I samarbete med PulsFM och AB Bostäder är vi på torsdag och fredag på plats ute i stadsdelarna där vi sänder radio med fokus på social hållbarhet och integration.
  • Höstens Tisdagar på Kulturhuset färdas långt tillbaka i tiden
    2019-08-12 | Tisdagar på Kulturhuset kommer i höst botanisera i historien. Historia är mer än dammiga berättelser, historia är spännande och består av allt mänskligt som skett innan idag. Vad betyder de historiska berättelserna för vår samtid? Och är det viktigt att känna till vår historia?
  • Förskolor i Borås beviljas 54 miljoner i statsbidrag från Skolverket
    2019-07-05 | Varje år finns det möjligheter för förskolorna i Borås stad att ansöka om statliga bidrag från Landsverket för utbildning, där bidraget används för att minska storleken på barngrupperna i förskolan. I år ansökte 73 av Borås Citys förskolor. 60 av dem fick tillsammans drygt 54 miljoner SEK.
  • Borås lite skräpigare än förra året
    2019-07-05 | Trenden med den minskande nedskräpningen de senaste åren är bruten. Resultatet från årets skräpmätning visar att nedskräpningen har ökat igen. Läget är dock fortfarande bättre än 2017 och betydligt bättre än 2012 då Borås rent och snyggt började med mätningarna. Målet är att nedskräpningen ska minska med 50 procent mellan 2012 och 2020.
  • Borås Stad får toppbetyg av svenska arkitekter
    2019-07-02 | Borås gör ett raketlyft och når en tredjeplats när Årets Arkitekturkommun 2019 utses av fack- och branschorganisationen Sveriges Arkitekter.

Senast ändrad: 2018-09-10 15.36

Ändrad av: