Borås Stads logotyp

Här hittar du våra senaste pressmeddelanden.

• Barns rättigheter i centrum under Barnrättsveckan Borås 2019
    2019-11-15 |
  • Borås Stad ett av Sveriges Karriärföretag 2020
    2019-11-15 | Varje år utser Karriärföretagen de 100 arbetsgivare i Sverige som anses erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter för studenter och unga yrkesverksamma. Nu har Borås Stad blivit utsedd till ett Karriärföretag 2020.
  • Interreligiöst råd – en arena för dialog över religionsgränserna
    2019-11-12 |
  • Årets trygghetsmätning är klar
    2019-11-08 | Nu är resultatet av årets trygghetsmätning klar. Den visar liksom tidigare år att oron för att utsättas för brott är större än det faktiska antal brott boråsarna utsätts för. Liksom tidigare år finns det skillnader mellan de olika geografiska områdena.
  • Borås årets Håll Sverige Rent-kommun för femte året i rad
    2019-11-06 | Igår utsåg åter Håll Sverige Rent Borås till årets Håll Sverige Rent-kommun. Motiveringen är att Borås har gjort "ett imponerande arbete med att hålla staden ren från fimpar i samband med sommarens införande av rökförbud på ett antal typer av offentliga platser".
  • Vinterparkeringsförbud införs på delar av Norrmalm
    2019-11-05 | För att underlätta vinterväghållningen inför vi nu parkeringsförbudsområden på några ställen på nedre Norrmalm. Det innebär att det kommer vara förbjudet att parkera på gatan en dag i veckan klockan 9-12 under perioden 15 november till och med 15 maj. När gatan är tom kommer vi vid behov att snöröja och sandsopa gatorna.
  • Framtida Gässlösa – nu presenteras bidragen i den internationella arkitekttävlingen
    2019-10-29 | En helt ny stadsdel planeras på Gässlösa. För att få in intressanta idéer i det tidiga planeringsstadiet deltar Borås Stad i den internationella arkitekttävlingen, Europan. Nu presenteras de tolv tävlingsbidragen på en utställning i Kulturhuset i Borås.
  • Vi möts i en hållbart växande stad
    2019-10-28 | Människor vill bo och verka i vår kommun – antalet boråsare fortsätter att öka. En växande stad innebär behov av fortsatt satsning på förskolor och skolor, omsorg, trygghet och goda förutsättningar för utveckling och mer samverkan med näringslivet.
  • Företagare önskar tydlighet och engagemang
    2019-10-25 | Större engagemang från politikerna. Större tilltro till den egna betydelsen hos enskilda tjänstepersoner i Borås Stad. Det är ett par önskemål som framförs i en ny rapport om Borås företagsklimat från Västsvenska Handelskammaren.
  • 83 gymnasieelever deltar i Hack Jam på Science Park
    2019-10-15 | På fredag 18 oktober hålls ett stort Hack Jam på Science Park Borås. 83 gymnasieelever ska tillsammans med representanter från Borås Stad, Navet och organisationen Youth 2020 komma på lösningar på utmaningar som rör stadsutveckling.

Senast ändrad: 2019-09-16 11.07

Ändrad av: