Här hittar du våra senaste pressmeddelanden.

• Gammal slamlagun kan utgöra fara
    2018-11-09 | Borås Stad har under en omfattande markinventering uppmärksammat en slamlagun som användes under 1940- och -50-talen, och som kan utgöra en fara.
  • Kartläggningen av elevföreningarna är klar
    2018-11-09 | Kartläggningen av elevföreningarnas aktiviteter på Sven Eriksonsgymnasiet och Bäckängsgymnasiet, som Centrum för kunskap och säkerhet (CKS), genomfört under hösten är nu klar. - Det har varit tydligt i intervjuerna att elevföreningarna, kommittéerna och elevkårerna har ett stort värde på båda skolorna, att de fyller en viktig funktion för skolandan och sammanhållningen, säger Peder Englund, avdelningschef på CKS.
  • Hyrcyklarna kommer att finnas kvar
    2018-11-08 | Pilotprojektet med hyrcyklar i Borås Stad som Västtrafik startade upp våren 2018 avslutas nu av Västtrafik och tas delvis över av Borås Stad.
  • Borås första innovationslabb öppnar på Sjöbo
    2018-11-07 | Den 13 november öppnar Medborgarlabbet Sjöbo 2.0 upp dörrarna på Sjöbo Torg 9. Sjöbobor, föreningar och organisationer bjuds in på mingel för att påbörja utformningen av labbet. Det handlar om att skapa en miljö med potential att tillsammans utveckla idéer och metoder som ska bidra till en positiv samhällsutveckling på Sjöbo.
  • Pressinbjudan: Julgranen kommer på måndag!
    2018-11-02 |
  • Hemtjänsten handlar alltmer dagligvaror online
    2018-11-01 | I mitten av oktober startade det nya sättet att handla dagligvaror, till exempel mat, för de personer som har insatsen inköp i hemtjänsten. Istället för att gå till en butik med inköpslista och pengar eller kort och handla åt den enskilde sitter personal tillsammans med den enskilde och beställer varorna i en onlinebutik.
  • Stadsdelsvärdar ska skapa trygghet på Sjöbo
    2018-10-29 | Nu drar Borås Stad igång med stadsdelsvärdar på Sjöbo. De ska arbeta med trygghetsinsatser som är en del i projektet Säker och trygg kommun.
  • Ett steg framåt för nytt skyttecenter
    2018-10-26 | Ett samlat skyttecenter med tio banor kan komma att hamna vid Ängen/Kranshult, norr om Töllesjö. Det är innehållet i ett förslag som nu går ut på remiss.
  • Borås Stad granskar inköp efter SVT:s uppgifter
    2018-10-24 | Borås Stad är en av 215 kommuner som av ett brittiskt bolag lurats att köpa förbrukningsvaror som varit kraftig överprissatta.
  • Pressinbjudan: Nya politiska styret presenterar sin plattform
    2018-10-22 | Centerpartiet, Liberalerna, Miljöpartiet och Socialdemokraterna har kommit överens om att styra Borås tillsammans, under beteckningen Mitt-S-samverkan.

Senast ändrad: 2018-09-10 15.36

Ändrad av: