Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad

Det är viktigt att du har bra miljö inomhus

De flesta människor är inomhus
väldigt stor del av tiden.
Därför är det viktigt med
en bra miljö inomhus.

Det finns många saker som påverkar
miljön i din bostad.
Till exempel kan det vara
för varmt eller för kallt.
Eller så kan du störas av höga ljud.

Det är också viktigt att luften
i din bostad är av bra kvalitet.

Kontakta de som är ansvariga om något är fel

Det första du ska göra är att
kontakta de som ansvarar
för din miljö inomhus.

Det kan till exempel vara
de som äger din fastighet,
din bostadsrättförening,
eller ett företag.

De som är ansvariga
är skyldiga att följa
de lagar och regler som finns
när det gäller din miljö.

Anmäl till oss om du inte får hjälp

Du kan göra en
klagoanmälan till Miljöförvaltningen
om du inte får någon hjälp från
de som är ansvariga.

Länk till klagoanmälan.

Ikon: pratbubblor

Om du har frågor kontakta:

Telefon:

Senast ändrad:

Ändrad av:

Dela sidan: Det är viktigt att du har bra miljö inomhus

Facebooksymbol LinkedInsymbol E-postsymbol