Du kan få låna en surfplatta
Du kanske har läst i tidningen,
hört på radion eller sett på tv
att seniorer i Borås har
fått låna surfplattor.
Just nu har Borås Stad inga fler
surfplattor att låna ut.
Om vi får fler att låna ut
kommer vi att berätta om det
i god tid.
Det här kan du göra med en surfplatta
Med surfplattan kan du till exempel
träffa vänner i ett videosamtal,
handla mat på internet,
läsa nyheter i tidningen
eller se på film och lyssna på musik.
Så här länge får du låna surfplattan
Du kan låna surfplattan i högst tre år.
Det kostar ingenting att låna den.
Efter tre år kan du
köpa surfplattan av oss.
Då får du betala det värde den har
när du slutar att låna den.
Det här ingår när du lånar en surfplatta
Det ingår ett
mobilabonnemang.
Abonnemanget gör att du kan
använda 20 gigabyte (GB)
per månad på surfplattan.
Det kallas att surfa.
Du behöver inte ha tillgång till internet
Mobilabonnemanget ingår i lånet.
Du behöver alltså inte ha
egen tillgång till internet.
Vi hjälper dig att starta
surfplattan när du hämtar den.
Mer tips
Borås Stad har tagit fram
filmer där du får veta mer
om vad du använda
en surfplatta till.
Det finns också en sida på Facebook
som heter ”Mötesplater för seniorer i Borås Stad”.
Där finns allt från enkla tekniktips till tips om
till exempel träning och matlagning.
Mötesplatser för seniorer i Borås Stad på Facebook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Digitalt stöd
Du kan få digitalt stöd
om du vill lära dig mer om
hur surfplattor och andra
digitala verktyg fungerar.
Du får stödet av
seniorhälsokonsulterna
på Vård- och äldreförvaltningen.
Om du har frågor kontakta:
E-post:
Telefon:
Senast ändrad:
Ändrad av: