Inköp av dagligvaror och färdiga maträtter
Kommunen kan hjälpa dig
att handla mat och annat
du behöver, till exempel
för att sköta din dagliga hygien.
Vi kan också hjälpa dig
att beställa färdiga maträtter
så att du inte behöver
laga maten själv.
Du måste ansöka om att få hjälp att handla
För att få hjälp att handla
dagligvaror och färdiga maträtter
måste du först ansöka om
insatsen hos Borås Stad
Det är nämligen en så kallad
behovsprövad insats.
Så här ansöker du om hjälp att handla
Läs mer om hur du ansöker
om hjälp med inköp av dagligvaror
och färdiga maträtter
på sidan Du som är äldre kan söka stöd.
Du som är äldre kan söka stöd.
Du kan handla från Stora Coop Borås
Kommunen har ett avtal
med Stora Coop Borås
för att du ska få hjälp med
att handla dagligvaror
och färdiga maträtter.
Det är alltså bara från
Stora Coop Borås du kan
beställa de varor du behöver.
Du måste också ha valt
Vård- och äldreförvaltningens
hemtjänstgrupper som utförare.
Har du valt en privat utförare
för din hemtjänst?
Då berättar det företaget
för dig hur det går till
om du vill ha hjälp med
inköp av dagligvaror.
Så här går det till
En person från hemtjänsten
kommer hem till dig
och har med sig en dator.
Tillsammans beställer ni
de varor du behöver
hos Stora Coop Borås.
Varorna får du hem till dig
en bestämd dag och tid varje vecka.
Så här betalar du
Du kan välja att betala med autogiro.
Då dras kostnaden
direkt från ditt bankkonto.
Du kan också sätta in pengar
i förväg på ett matkonto
hos Stora Coop Borås.
Då dras pengarna från kontot
när du har handlat.
Du kan också få en faktura
på dina inköp.
Du kan välja att få en faktura
en gång varje månad
eller en faktura varje gång
du har handlat.
Det kostar inget att få hem
varorna hem till din bostad.
För den tid vi hjälper dig att beställa
betalar du en serviceavgift
enligt Borås Stads taxa.
Om du har frågor kontakta:
E-post:
Telefon:
Senast ändrad:
Ändrad av: