Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad

Kraftig ökning av smittspridning i Borås

Anhörigkonsulenterna finns för dig

Du som är anhörig är ofta väldigt viktig
för den som behöver din hjälp.
Men ibland kan även du behöva
råd och stöd för att orka hjälpa andra.

Är du anhörig och känner att du behöver stöd?

Hör av dig till oss som arbetar som
anhörigkonsulenter i Borås Stad.

Vi kan ordna att du får vara med
på föreläsningar och utbildningar.
Du kan också få träffa andra
i samma situation som du
på anhörigcaféer och i samtalsgrupper.

Du kan också få ett enskilt samtal
om du känner att du behöver
prata extra med någon av oss.

Vi har tystnadsplikt

Vi har tystnadsplikt.
Det betyder att vi inte får berätta
om din situation för andra
utan att du tillåter det.

Vi skriver inte heller ner
något av det du berättar för oss.

Vill du veta mer om anhöriga

Det finns flera organisationer
som arbetar med frågor som
handlar om anhöriga, bland annat
Nationellt Kompetenscentrum anhöriga, och Anhörigas Riksförbund.

Där finns mycket information att hämta
om du vill veta mer.

Via 1177 Vårdguiden
kan du kontakta personer
som arbetar med anhörigstöd
i andra kommuner i Västra Götaland.

Nationellt Kompetenscentrum anhörigalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Anhörigas Riksförbundlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

1177 Vårdguidenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Vi kontaktar dig gärna

Vill du att vi kontaktar dig
och berättar mer om
anhörigstödet i Borås Stad?

Fyll i namn och telefonnummer
eller e-postadress
så hör vi av oss till dig
inom en vecka.





Du kan få information via e-post

Vill du att vi skickar
information till dig
och berättar om saker
som vi ordnar?

Fyll i namn och e-postadress
nedan så skickar vi
information till dig
när något är på gång.



Ikon: pratbubblor

Kontakt

Senast ändrad:

Ändrad av:

Dela sidan: Anhörigkonsulenterna finns för dig

Facebooksymbol Twittersymbol LinkedInsymbol E-postsymbol