Ny leverantör av trygghetslarm
Artikeln publicerades:
Denna nyhet kan innehålla inaktuell information
Det kan bero på att nyheten är publicerad för länge sedan eller att ny information har ersatt denna.
Borås Stad har genomfört en ny upphandling för trygghetslarm i ordinärt boende. Upphandlingen omfattar trygghetslarm och larmmottagning. Den 19 december fattade Vård- och äldrenämnden beslut om att tilldela SOS Alarm avtalet.
En ny upphandling för trygghetslarm, larmcentral och digital tillsyn är nu klar och Vård- och äldrenämnden har fattat beslut om att teckna avtal med SOS Alarm. Före tilldelning har leverantören utfört typfallsdemonstrationer och verksamheten har genomfört tester för att säkerställa kvalitén hos leverantören.
Nu gäller en överprövningstid i tio dagar, vilket innebär att det finns rätt att överklaga tilldelningsbeslutet. Om beslutet inte överklagas kommer nämnden att teckna avtal med SOS Alarm.
Det nya avtalet gäller från och med januari 2024. Avtalet gäller i 5 år.
Vad händer nu
När avtalet med ny leverantör är undertecknat påbörjas planeringen för att byta ut larmen. Under våren 2024 kommer samtliga brukare som har ett trygghetslarm att kontaktas för att få sitt nya larm installerat.

Om du har frågor kontakta:
E-post:
Telefon:
Ändrad av: