Meny

Meny

Kurser inom digitalisering och handel

Kommande kurser

Digital Business

Kursen Digital Business börjar 22/1 och pågår till 7/3 vid Borås yrkeshögskola.

Du kan söka fram till den 22 december. Därefter finns möjlighet att komma in på kursen om det finns lediga platser. Vi erbjuder då plats i den turordning som du har sökt.
Kursen är kostnadsfri och ger dig rätt att söka CSN.

Är du digitalt närvarande?
Lär dig förstå sökoptimering, Google analytics och lär dig göra en kampanj i Google adwords och Facebook.
Daniel Palmqvist och hans kollegor från High End Media Group berättar hur i denna kurs vid Borås Yrkeshögskola.
Ta chansen att läsa kursen Digital business våren 2018.

Kursens innehåll

Sökmotoroptimering innehåller delmomenten:

  • Sökmotorers utveckling, användningsområden och funktionalitet
  • Analys & Förstudie - vikten av att ha en målbild
  • Själva optimeringsfasen, så gör man Verktyg & hjälpmedel
  • Analys & uppföljning

Google Adwords innehåller delmomenten:

  • Så fungerar Google Adwords
  • Så arbetar man med Google Adwords
  • Mål & uppföljning

Sociala medier med Facebook-fördjupning Analys & Google Analytics innehåller delmomenten:

  • Vikten av analys och uppföljning
  • Så fungerar Google Analytics
  • Vad man kan utläsa i GA
  • Uppsättning av GA
  • Måluppsättningar
  • Möjlighet till certifiering i Google Analytics

Så här söker du

För att kunna söka måste du registrera ett studerandekonto i webbtjänsten Alvis. Det gör du här.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Direkt när du har registrerat dig kan du söka den önskade kursen genom att söka i kurskatalogen.
Tänk på att bifoga ditt gymnasiebetyg. Har du dessutom yrkeserfarenhet från handels- eller ekonomiområdet är det ett extra plus i ansökan. Bifoga arbetsgivarintyg. Även om du inte har dina dokument framme när du ansöker kan du komplettera senare, dock senast sista ansökningsdag.

Upplägg

Kursen på 35 YH poäng vilket motsvarar 7 veckor heltidsstudier.
Lärarledd undervisning 2,5 dagar per vecka (måndag & tisdag heldag 8.30-16.30) samt onsdag halvdag 8.30-12.00). Mellan lärarledd undervisning sker individuellt arbete eller grupparbete.

Credits

Kursen är framtagen av High End Media Grouplänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Foto: Peoplecreations - Freepik.com

Pågående

Projektledning och projektmetodik inom digitalisering och handel

Projektledning och projektmetodik ges torsdagar 30/11 till 24/1 vid Borås yrkeshögskola.
Kursen är kostnadsfri och ger dig rätt att söka CSN.

Lär dig VAD – planera och strukturera med syfte att projektleda (agilt och projektledning)
Lär dig HUR – strukturera projekt med hänsyn till mänskliga egenskaper kopplade till projekt

Koppla samman både egna samt andras agerande och gör det enklare att agera agilt samt kommunicera det agila tankesättet till medarbetare och projektmedlemmar. 

Del 1
Självkännedom, ökad självinsikt, ökad trygghet i gruppen. Ansvarskontrakt för sitt betyg, vad behöver jag ta ansvar för att uppnå mitt betyg, hur utvärderas jag?

Del 2
Organisation, ramar, riktlinjer som skapar sunda kulturer, det Agila arbetssättet.

Del 3
Värderingar, kommunikation, konflikthantering samt grupporienteringsteori (IMGD)

Del 4
Tillämpning i grupp, genomförande av upplevelsebaserat case där gruppen får agera aktivt och ”testa” sina kunskaper genom att agera i olika roller.

Credits

Kursen är framtagen av High End Media Grouplänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönsterp i samarbete med Stephan Eberdal och hans kollegor på UGL utbildarna.

Avslutad

Digital engagemet

Dagens digitala lösningar består av många delar och det är inte lätt att gå en optimal helhet alla gånger. Johan Bengtsson, digital strateg på kommunikationsbyrån Brainforest håller i kursen.

Kursen består av fem delmoment som deltagarna får fördjupa sig i:

  • Definera och arbeta med målgrupper
  • Interaktion och konvertering med digitala medier
  • Balansen mellan design, UX och resultat
  • Implementering och tekniska lösningar
  • Helhet, processer och arbetssätt

Upplägg

Kursen består av fem delmoment som du som kursdeltagare får fördjupa dig i.
Lärare är Johan Bengtsson från kommunikationsbyrån Brainforest.

Del 1: Definera och arbeta med målgrupper

  • Definera en eller flera målgrupper
  • Skapa och förstå dig på personas
  • Definiera var målgruppen nås bäst
  • Skapa "user stories"

Del 2: Interaktion och konvertering med digitala medier

  • Genomgång av digitala mediers styrka och svagheter
  • Hur skiljer sig kommunikation i digitala medier från traditionella
  • Vad erbjuder digitala medier för verktyg för analys och återkoppling

Del 3: Balansen mellan design, UX och resultat

  • Vad är en bra design
  • Hur skapar jag rätt användarupplevelse
  • Hur mäter jag design och UX (user experience)

Del 4: Implementering och tekniska lösningar

  • Konsten att välja rätt implementation
  • Samspel mellan utvecklare och idé/design
  • Möjlighet att mäta mål och resultat

Del 5: Helhet, processer och arbetssätt

  • Projektera en kampanj
  • Löpande arbete med digital lösning
  • Arbetsmetoder och verktyg

Credits

Kursen är framtagen av High End Media Grouplänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster i samarbete med Johan Bengtsson från Brainforest.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Vid fel på sidan kontakta:

Publicerad: 2017-10-05 08.20
Senast ändrad: 2017-12-07 10.47

Dela sidan: Kurser inom digitalisering och handel

g q n C

v

Kurser inom digitalisering och handel

u

Besök oss på Simonsland

Besöksadress:
Simonsland,
Skaraborgsvägen 3A, plan 3

u

Besök oss på Fabriksgatan 12

Besöksadress:
Fabriksgatan 12
503 38 Borås

Enstaka kurser

Nu kan du läsa enstaka kurser vid Borås yrkeshögskola.
Läs mer om vårt utbud här.

p

Kontakt