Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad

Kvalitet, resultat och jämförelser

Vi ska möta boråsarnas önskan om hög kvalitet på service, ökad valfrihet, inflytande och delaktighet. I Borås Stad arbetar vi målmedvetet med att utveckla kvaliteten i de tjänster och den service som kommunen erbjuder. Ledstjärnor i detta arbete är professonalism, engagemang och lärande.

Systematisk uppföljning

Vi ska systematiskt följa upp och analysera kvalitet ur olika synvinklar. Syftet är att

  • få veta brukarnas uppfattning om ett antal områden.
  • få underlag för förbättringsåtgärder i verksamheterna.
  • ge kommuninvånarna information om kvaliteten på kommunens service.
  • ge stöd till de förtroendevalda i dialogen med medborgarna om kommunens verksamhet.

Följande modeller vi använder

  • Brukarundersökningar
  • Lokal uppföljning av ungdomspolitiken, LUPP
  • SCB: s medborgarundersökning
  • Kommunens Kvalitet i Korthet
  • Öppna jämförelser
  • Löpande Insikt
  • Kritik på teknik

Utöver de undersökningar som kommunen deltar i eller själv genomför, utförs både regelbunden och riktad tillsyn i verksamheterna av nationella myndigheter. Tillsynsrapporterna tillsammans med synpunkts- och avvikelsehanteringen är ytterligare ett underlag för att förbättra och utveckla verksamheterna.

Ikon: pratbubblor

Om du har frågor kontakta:

Telefon:

Senast ändrad:

Ändrad av:

Dela sidan: Kvalitet, resultat och jämförelser

Facebooksymbol LinkedInsymbol E-postsymbol
Ikon: tidning

Nyheter

Ikon: Kalender

Kalender