Skicka in ansökan
På denna sida hittar du information om hur du söker jobb hos oss som hur det fungerar med användarkonton, ansökningar och tekniska frågor.
Välj jobbet du vill söka
I vår lista med lediga jobb hittar du alla våra tjänster. På jobbannonsen för det jobb du vill söka hittar du längst ner en knapp, Sök jobbet. Då kommer du till vårt ansökningstjänst. För att kunna ansöka behöver du ett konto. Om du redan har ett konto loggar du in annars skapar du ett nytt konto.
Skapa konto i ansökningswebben och logga in
- Klicka på knappen Logga in och
- därefter på länken Ny användare? under inloggningsknappen.
- Läs informationen om personuppgiftslagen och markera med en bock om du godkänner att vi hanterar din ansökan elektroniskt.
- Skriv din e-postadress, det blir ditt användarnamn. Upprepa e-postadressen så att du är säker på att du skrivit rätt.
- Välj ett lösenord på minst fyra tecken och upprepa det.
- Klicka därefter på Nästa.
- Fortsätt med dina personuppgifter och klicka avslutningsvis på Registrera användare.
Hur gör jag om jag inte kan logga in på mitt konto?
Om du har flera e-postadresser och inte kommer ihåg vilken du registrerat i ansökningstjänst kan du pröva att logga in med dina olika adresser. Om du har glömt ditt lösenord kan du beställa ett nytt.
Klicka på länken Glömt ditt lösenord? och ange ditt användarnamn (e-postadressen). Ett nytt lösenord skickas till din e-postadress.
Om det av någon anledning inte skulle fungera kan du kontakta oss för att få hjälp med ett nytt lösenord eftersom det måste gå minst 24 timmar innan du själv återigen kan beställa ett nytt.
Måste jag registrera alla mina personuppgifter?
Nej, men vi behöver dina adressuppgifter för att kunna nå dig under rekryteringens gång. Du behöver inte lämna hela ditt personnummer om du inte vill, det går bra med enbart födelsedatum. Vill du inte heller uppge födelsedatum, kan du skriva 111111 i personnummerfältet.
Svara på frågor och lägg till dokument
Innan du skickar in din ansökan måste du svara på eventuella frågor och lägga till CV och andra dokument som visar utbildning och erfarenhet.
Frågorna handlar om hur du uppfyller vissa krav som finns på den som får jobbet. Det kan vara frågor om du har körkort eller talar ett visst språk eller liknande. Vissa jobb har inga frågor och då går du bara vidare.
Lägga till dokument
Det sker i två steg: Först letar du reda på dokumentet i din dator med hjälp av Bläddra-knappen. Därefter lägger du in det i din ansökan med knappen Bifoga. Upprepa detta om du vill bifoga flera dokument. Du kan bifoga högst åtta filer och en fil får inte vara större än 2 MB.
Vilka filformat är godkända?
Följande filformat är godkända:
- .pdf
- .doc
- .docx
- .odt
- .rtf
- .txt
- .gif
- .jpg
- .png
Lägga till mer information i ansökan
Du kan komplettera din ansökan hur många gånger som helst så länge som ansökningstiden inte har gått ut:
- Logga in,
- klicka på fliken Min sida och därefter på din ansökan. Nu visas annonsen -
- klicka på knappen Uppdatera ansökan under annonstexten.
- Gör kompletteringarna och
- skicka din uppdaterade ansökan genom att klicka på knappen Skicka.
Kan jag ångra mig och återta ansökan?
Ja, under förutsättning att ansökningstiden inte har gått ut. Logga in, klicka på Min sida och ta bort din ansökan genom att klicka på papperskorgen.
Kontakta den rekryterande chefen om du vill återta din ansökan efter det att ansökningstiden gått ut - om du inte har kvar kontaktuppgifterna kan du skicka ett meddelande.
Tekniska problem
Om du har tekniska problem med att söka kan du kontakta oss via ett webbformulär:
Om du har frågor kontakta:
E-post:
Telefon: