Redovisning av synpunkter
Den 1 december 2013 introducerade Borås Stad ett gemensamt synpunktshanteringssystem. Detta för att kunna erbjuda en väg in för våra medborgare, brukare och kunder.
Varje förvaltning ansvarar för att ta emot, följa upp och svara på synpunkter inom utsatt tid. Statistik över synpunkterna ska minst två gånger per år redovisas för respektive nämnd. Kommunstyrelsen kommer årligen att följa upp synpunktsstatistiken utifrån sin uppsiktsplikt.
I den årliga redovisning till Kommunstyrelsen redovisas antalet inkomna och avslutade synpunkter, samt fördelning över verksamhetsområden och kriterier.
Nämnderna redovisar också eventuella åtgärder och förbättringar som synpunkterna resulterat i.
Summering synpunkter per år
År | Totalt antal | Vanligaste | Specifikt |
---|---|---|---|
2014 | 643 | Klagomål (58%) | Vägunderhåll (21%) |
2015 | 555 | Klagomål (63%) | Vägunderhåll (32%) |
2016 | 559 | Klagomål (61%) | Vägunderhåll (32%) |
2017 | 1069 | Klagomål (57 %) | Vägunderhåll (17%) |
2018 | 1862 | Klagomål (72%) | Klagomål på färdtjänsttrafik (19%) |
2019 | 2233 | Klagomål (76%) | Synpunkter på gator, torg och färdtjänsttrafik (60%) |
2020 |
Kontakt
Senast ändrad:
Ändrad av: