Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Högtalare

Kvalitet, resultat och jämförelse

Vi ska möta boråsarnas önskan om hög kvalitet på service, ökad valfrihet, inflytande och delaktighet. I Borås Stad arbetar vi målmedvetet med att utveckla kvaliteten i de tjänster och den service som kommunen erbjuder. Ledstjärnor i detta arbete är professionalism, engagemang och lärande.

Vi ska systematiskt följa upp och analysera kvalitet ur olika synvinklar. Syftet är att:

  • Att få veta brukarnas uppfattning om ett antal områden.
  • Att få underlag för förbättringsåtgärder i verksamheterna.
  • Att ge kommuninvånarna information om kvaliteten på kommunens service
  • Att ge stöd till de förtroendevalda i dialogen med medborgarna om kommunens verksamhet.

Följande modeller används:

  • Brukarundersökningar
  • Lokal uppföljning av ungdomspolitiken, LUPP
  • SCB: s medborgarundersökning
  • Kommunens Kvalitet i Korthet
  • Öppna jämförelser
  • Löpande Insikt
  • Kritik på teknik

Förutom de undersökningar som kommunen deltar i eller själv genomför, utförs både regelbunden och riktad tillsyn i verksamheterna av nationella myndigheter. Tillsynsrapporterna tillsammans med synpunkts- och avvikelsehanteringen är ytterligare ett underlag för att förbättra och utveckla verksamheterna.

Ikon: pratbubblor

Om du har frågor kontakta:

Telefon:

Senast ändrad:

Ändrad av:

Dela sidan: Kvalitet, resultat och jämförelse

Facebooksymbol LinkedInsymbol E-postsymbol
Ikon: tidning

Nyheter

Ikon: Kalender

Kalender