Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Högtalare

Regler vid lokalbokning

För dig som vill boka och låna gratis lokaler följer ett ansvar. Vi erbjuder inte lokaluthyrning med full service, därför är det viktigt att klargöra vad ditt ansvar är och vad Träffpunkt Simonslands ansvar är.

Du som har bokat lokal tar ansvar för:

  • Förberedelser, din aktivitet och återställning till rummets grundmöblering.
  • Lokal och teknik, samt dina besökare.
  • Att du finns på plats under bokad tid.
  • Att du läser igenom och accepterar reglerna i vår bokningspolicy.

Träffpunkt Simonslands bokningspolicy.

Träffpunkt Simonsland tar ansvar för:

  • Tillgängliga och gratis lokaler som är flexibla och kan användas för flera ändamål.
  • Lokalerna städas regelbundet enligt rutin för lokalvård, däremot inte mellan varje bokning. Städmaterial och papper finns i skrubben intill samlingslokalen Åsikten på plan 2.
  • Café med möjlighet till beställningar.
  • Bokningssystem / bokningspolicy.
  • Allmänna ytor, bokningsbara lokaler med basutrustning.
  • Möjlighet till enkel service såsom vaktmästeri, introduktioner (hjälp-till-självhjälp) och värdar kan erbjudas vid aktiviteter under våra öppettider. Alla förfrågningar om service sker i dialog med personal i samband med din lokalbokning.

Vi tackar nej till privata fester och tillfällen där en majoritet av deltagarna är där i tjänsten (exempelvis personalmöten).

Att tänka på vid en bokningsförfrågan

Vi vill alltid veta vem/vilka ni är, vad lokalen ska användas till och hur många ni blir. Föreslå gärna datum och mellan vilka tider du vill ha lokalen. Vi återkommer med besked och om vi har fler frågor. Om du behöver hjälp med att göra din bokningsförfrågan på plats, kan du prata med personalen i receptionen under våra öppettider.

Mat och dryck

Allt som äts och dricks i huset handlas i Café Simon, men ibland görs undantag i dialog med caféet. Om du vill beställa för fler än 25 personer behöver du höra av dig senast två veckor innan. Har du frågor om mat och dryck eller vill göra en beställning, kan du vända dig direkt till Café Simon.

Kontakta Café Simon

Avbokning, felanmälan och övriga frågor

Avbokning, felanmälan och övriga frågor hanteras under våra öppettider. Tänk på att höra av dig i god tid om du av någon anledning inte kan komma.

Vid allvarliga problem utanför våra öppettider

Om något allvarligt händer när vi inte har öppet, som till exempel strömavbrott och larm, kontakta Servicekontoret. Ni blir då automatiskt kopplade till SOS larmcentral som vidarebefordrar ärendet till Fastighetsägaren.

Telefon: 033-35 39 00.

OBS! När huset är stängt erbjuder vi ingen service, som till exempel teknisk support eller cafébeställningar.

Vid akut situation där liv, miljö och egendom är i fara - ring 112.

Ikon: pratbubblor

Om du har frågor kontakta:

Telefon:

Senast ändrad:

Ändrad av:

Dela sidan: Regler vid lokalbokning

Facebooksymbol LinkedInsymbol E-postsymbol
Ikon: tidning

Nyheter

Ikon: Kalender

Kalender