Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad

För dig som beviljats skol-skjuts med linjetrafik

Du som beviljats skol-skjuts med linjetrafik
kan åka med busskortet till och från skolan.

Viktigt! Du får inte använda kortet
för att åka till och från fritids.

Busskortet börjar fungera
samma dag som skolan börjar efter sommarlovet.

Buss-kort

Västtrafik skickar barnets buss-kort
i ett kuvert via post till er.

Västtrafik kör bussar och tåg i linjetrafik

I Borås Stad är det Västtrafik som kör
alla bussar och tåg i linjetrafik.
Det buss-kort som barnet endast kan använda
för resor till och från skolan
kallar Västtrafik för ”skolkort”.

På Västtrafiks webbplats kan du läsa mer om skolkort.
Gå till sidan Skolkort (Västtrafiks webbplats) Länk till annan webbplats.

Har du tappat ditt buss-kort?

Om ditt barn har tappat bort sitt buss-kort
eller om kortet har slutat fungera
så behöver du anmäla det till oss för att få ett nytt.
Det gör du genom att fylla i formuläret på den här sidan:

Anmäl förlorat busskort

Innan ni har fått det nya kortet
kan du behöva betala för rese-kostnaderna.
Du kan tyvärr inte få tillbaka de pengar
som du har lagt ut för dessa resor.
Du kan få två busskort utfärdade per läsår.
Därefter får du betala 100 kronor per busskort.

Ikon: pratbubblor

Om du har frågor kontakta:

Telefon:

Senast ändrad:

Ändrad av:

Dela sidan: För dig som beviljats skol-skjuts med linjetrafik

Facebooksymbol LinkedInsymbol E-postsymbol