För dig som beviljats skolskjuts med linjetrafik
Du som beviljats skolskjuts med linjetrafik
kan åka med busskortet till och från skolan.
Viktigt! Du får inte använda kortet
för att åka till och från fritids.
Busskortet börjar fungera
samma dag som skolan börjar efter sommarlovet.
Busskort
Västtrafik skickar barnets busskort
i ett kuvert via post till er.
Västtrafik kör bussar och tåg i linjetrafik
I Borås Stad är det Västtrafik som kör
alla bussar och tåg i linjetrafik.
Det busskort som barnet endast kan använda
för resor till och från skolan
kallar Västtrafik för ”skolkort”.
På Västtrafiks webbplats kan du läsa mer om skolkort.
Gå till sidan Skolkort (Västtrafiks webbplats) Länk till annan webbplats.
Har du tappat ditt busskort?
Om ditt barn har tappat bort sitt busskort
eller om kortet har slutat fungera
så behöver du anmäla det till oss för att få ett nytt.
Det gör du genom att fylla i formuläret på den här sidan:
Innan ni har fått det nya kortet
kan du behöva betala för resekostnaderna.
Du kan tyvärr inte få tillbaka de pengar
som du har lagt ut för dessa resor.
Du kan få två busskort utfärdade per läsår.
Därefter får du betala 100 kronor per busskort.
Om du har frågor kontakta:
E-post:
Telefon:
Senast ändrad:
Ändrad av: