Arbete
Vi har många slags arbeten
där du får arbeta med
att göra det bättre för
andra som bor i Borås.
Det kan handla om
att ta hand om äldre,
att arbeta i skolan
eller att se till att Borås
är rent och snyggt.
Jobbar du i Borås Stad
får du också möjlighet att
lära dig mer om ditt yrke
och kanske göra karriär.
Det finns både fasta jobb och vikariat.
Du kan också få möjlighet att
jobba hos oss på sommaren
eller om du har ledigt från skolan.
Du kan också få praktikplats
hos oss om du studerar,
eller arbetsträna hos oss.
Lediga jobb
Här hittar du de lediga jobb
som finns i Borås Stad just nu.
Vikariera hos oss
Här kan du läsa mer om
hur du anmäler intresse
för av att arbeta som vikarie
i Borås Stads verksamheter.
Sommarjobb för unga
Det är smart att sommarjobba.
Ett sommarjobb ger både
erfarenhet från arbetslivet och
möjlighet att tjäna egna pengar.
Du kan söka sommarjobb
i någon verksamhet i Borås Stad.
Hör av dig till oss
om du är intresserad.
Student
Du som är student kan göra din
praktik hos Borås Stad
eller skriva ditt examensarbete
om någon verksamhet hos oss.
Ideellt arbete
Har du tid och lust finns det
många frivilliga obetalda uppdrag
som du kan hjälpa till med.
Din insats är värdefull.
Det är också ett bra sätt
att lära känna nya människor.
Ny i Sverige
Du som nyss kommit till Sverige
ska känna dig välkommen till Borås!
Information till dig som är ny i Sverige
Självservice
Om du har frågor kontakta:
Senast ändrad:
Ändrad av: