Uppleva och göra
Välkommen till Borås!
Här finns mycket att göra.
Det finns kultur och musik,
olika föreningar och många bra
lekplatser för barnen.
Turistinformation på boras.com
Vill du veta mer om
shopping i Borås, olika hotell
och bra restauranger?
Du kan hitta mycket information
på webbplatsen för
kommunens bolag Borås & Co.
Där kan du läsa vad som är
på gång runt om i Borås.
boras.com Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Borås Bio Röda Kvarn
På biografen Röda Kvarn
kan du se många slags filmer.
Bland annat kan du se
barnfilmer, ny finsk film
och klassiker.
Simhallar och badplatser
Bada, simma, träna eller
åk vattenrutschkana
i våra badhus och simhallar.
Mötesplatser och träffpunkter
Vill du träffa andra människor,
lära dig nya saker och
delta i olika aktiviteter?
I Borås finns många mötesplatser
för alla åldrar och intressen.
Museer
Upptäck Borås museer! Det finns
mycket spännande att se på Borås
Konstmuseum, Borås Museum,
och Textilmuseet.
Skulpturer och gatukonst
I Borås kan du titta på
massor av konst även utomhus.
Det finns många skulpturer,
och på flera väggar finns stora
målningar av kända konstnärer.
Friluftsliv och natur
Det är skönt att vara ute i naturen.
Du kan vandra, fiska eller bara njuta
av en vacker utsikt någonstans.
I Borås är det alltid nära till naturen.
Lekplatser
Det finns 160 lekplatser i Borås.
Där kan både stora och små barn
ha roligt, umgås och leka.
En del lekplatser har egna teman.
Parker
I Borås vackra parker
kan du promenera eller
sitta ner och vila en stund.
På sommaren finns massor
av blommor att njuta av.
Om du har frågor kontakta:
E-post:
Telefon:
Senast ändrad:
Ändrad av: