Borås Stads logotyp
Borås Stads logotyp

Meny

Meny

Logotyp för Borås Stad, till startsidan

Uppleva och göra

Välkommen till Borås!
Här finns mycket att göra.
Det finns kultur och musik,
olika föreningar och många bra
lekplatser för barnen.

Turistinformation på boras.com

Vill du veta mer om
shopping i Borås, olika hotell
och bra restauranger?

Du kan hitta mycket information
på webbplatsen för
kommunens bolag Borås TME.
Där kan du läsa vad som är
på gång runt om i Borås.

boras.comlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Borås Bio Röda Kvarn

På biografen Röda Kvarn
kan du se många slags filmer.
Bland annat kan du se
barnfilmer, ny finsk film, opera
och mycket annat.

Borås Bio Röda Kvarn

Simhallar och badplatser

Bada, simma, träna eller
åk vattenrutschkana
i våra badhus och simhallar.

Simhallar och badplatser

Mötesplatser och träffpunkter

Vill du träffa andra människor,
lära dig nya saker och
delta i olika aktiviteter?
I Borås finns många mötesplatser
för alla åldrar och intressen.

Mötesplatser och träffpunkter

Museer

Det finns flera museer
som du kan besöka i Borås
På Borås Konstmuseum,
Textilmuseet och Borås Museum
finns mycket spännande att se.

Museer i Borås

Skulpturer och gatukonst

I Borås kan du titta på
massor av konst även utomhus.
Det finns många skulpturer,
och på flera väggar finns stora
målningar av kända konstnärer.

Skulpturer och gatukonst

Friluftsliv och natur

Det är skönt att vara ute i naturen.
Du kan vandra, fiska eller bara njuta
av en vacker utsikt någonstans.
I Borås är det alltid nära till naturen.

Friluftsliv och natur

Lekplatser

Det finns 160 lekplatser i Borås.
Där kan både stora och små barn
ha roligt, umgås och leka.
En del lekplatser har egna teman.

Lekplatser

Parker

I Borås vackra parker
kan du promenera eller
sitta ner och vila en stund.
På sommaren finns massor
av blommor att njuta av.

Parker

Självservice

All självservice inom uppleva och göra

Läs mer om

Senast ändrad: 2020-09-24 10.13

Ändrad av:

Dela sidan: Uppleva och göra

g q n C