Tillgängliga platser och lokaler
Borås Stad använder olika verktyg
för att arbetar med tillgänglighet.
De olika verktyget är:
Riktlinjer för fysisk tillgänglighet,
Pictogram och Tillgänglighetsdatabasen.
Riktlinjer för fysisk tillgänglighet
Borås stad använder
VGR Riktlinjer för fysisk tillgänglighet.
Riktlinjer ställer krav på tillgänglighet.
VGR Riktlinjer för fysisk tillgänglighet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (inte lättläst).
Skyltar
Skyltar i Borås ska följa deninternationella standarden ellersvenska standarden för grafiska symboler.
Tillgänglighetsdatabasen
Tillgänglighetsdatabasen är en databas i Sverige.
Den erbjuder information till invånare och besökare
om hur tillgängligheten ser ut i
till exempel restauranger och butiker.
Tillgänglighetsdatabasen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (inte lättläst)
Om du har frågor kontakta:
E-post:
Telefon:
Senast ändrad:
Ändrad av: