Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Högtalare

Tillgänglig kultur och fritid

Det finns mycket du kan göra i Borås.
Det finns fina natur, parker och sjöar
du kan besöka.

Natur, parker och sjöar

Vi har många parker, skogar och sjöar i Borås.
Det finns många platser som är tillgängligt anpassad
för personer med funktionsnedsättning.
Du kan få information om de tillgängliga platserna i
guideboken som heter
tillgängliga friluftsområden och
naturreservat i Borås.

Musikteatergrupp

Vi också erbjuder musikteatergrupp
för elever i grundsärskola och gymnasiesärskola.
I musikteatergrupp får eleverna skapa
musik, dans, teater och drama.

Följa med-kortet

Borås stad erbjuder ett kort som heter Följa med-kortet.
Med kortet kan du som har funktionsnedsättning
ta med en vän gratis på olika aktiviteter i Borås Stad.

Om följa med-kort

Aktivitetshus

Det finns flera mötesplatser i Borås.
På mötesplatserna kan du träffa andra personer.
Du kan också göra olika aktiviteter tillsammans.
Några mötesplatser för bland annat
personer med funktionsnedsättning är:
Aktivitetsgården och Träffpunkt Simonsland.

Ikon: pratbubblor

Om du har frågor kontakta:

Telefon:

Senast ändrad:

Ändrad av:

Dela sidan: Tillgänglig kultur och fritid

Facebooksymbol LinkedInsymbol E-postsymbol