Kommunen kan ge dig stöd i din ekonomi
Ekonomi kan kännas svårt.
Du kanske har stora skulder
eller svårt att betala dina räkningar.
Du kan få hjälp av oss.
Du som bor i Borås, Bollebygd, Tranemo,
Svenljunga eller Ulricehamn
kan få hjälp av budgetrådgivare.
Rådgivningen kostar dig ingenting.
Vi har tystnadsplikt.
Allt du berättar stannar hos oss.
____________________________________________________________
Vi kan hjälpa dig genom att
- Göra en budget.
- Se över inkomster och utgifter.
- Se över skulder.
- Göra en plan för hur du kan betala dina skulder.
- Ge råd för framtiden.
Du behöver inte ha skulder
för att kontakta oss.
____________________________________________________________
Så kontaktar du oss
Telefon
Ring 033-35 75 95.
Telefontid måndag – torsdag, klockan 09.30–16.00.
Om vi inte svarar kan du lämna
ett meddelande. Vi ringer tillbaka.
E‑tjänst
Logga in med BankID Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Fyll i dina uppgifter.
Vi kontaktar dig.
Träffa oss på Bryggan
Du kan träffa oss på Infocenter Bryggan.
Fredagar klockan 09.00–12.30.
Adress: Bryggaregatan 12A, Borås.
Det är drop‑in.
Du behöver inte boka tid.
Du får ett kortare samtal.
Om många besöker oss
kan du behöva vänta.
Ibland kan du behöva komma
en annan fredag.
E‑post
Mejla budget@boras.se
om du har en enkel fråga.
För personlig rådgivning
– använd E‑tjänsten eller ring.
Besök oss
Vi finns i Stadshuset, Kungsgatan 55 Länk till annan webbplats..
Kontakta oss innan för att boka ett besök.
____________________________________________________________
Inför första mötet
Ta med uppgifter om:
- inkomster (lön, pension, bidrag)
- kostnader för boende
- räkningar
- skulder
___________________________________________________________
Bra länkar
- budgetkalkylen.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. – hjälper dig att göra en budget för din ekonomi.
- kronofogden.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. – här får du råd kring hantering av skulder och betalningar.
- Konsumenternas.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. – ger vägledning om banker och försäkringar.
- Konsumentverket.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. – vägledning för konsumenter.
Om du har frågor kontakta:
E-post:
Telefon:
Senast ändrad:
Ändrad av: