Rehabilitering
Det är bra att träna kroppen.
Men ibland är det svårt att veta
hur och var man kan träna.
Vi kan hjälpa dig som vill träna hemma
om du har svårt att ta dig till
primärvårdens Vårdval Rehab.
Ibland kan du träna på egen hand
med hjälp av ett träningsprogram.
Du kan också få hjälp av personal
eller av dina anhöriga.
Så här gör du om du vill ha rehabilitering
Kontakta din vårdcentral
om det är första gången du
ansöker om rehabilitering.
Kontakta Vårdval Rehab
om du fått rehabilitering tidigare.
Vårdval Rehab Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Vårdcentralen eller Vårdval Rehab
tar sedan kontakt med Borås Stads
hemsjukvård/rehabilitering.
De bedömer om du behöver
bli inskriven för rehabilitering.
Vem kan få rehabilitering?
Rehabilitering kan vara aktuellt
till exempel om du varit
inlagd på sjukhus
och fortfarande behöver
träna när du har blivit utskriven.
Du får rehabilitering så länge
som personalen anser att du behöver den.
Vad kostar rehabilitering?
Rehabilitering kostar
lika mycket varje månad,
oavsett hur mycket eller lite hjälp du får.
Du betalar enligt Borås Stads taxa.
Om du har frågor kontakta:
E-post:
Telefon:
Senast ändrad:
Ändrad av: