Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad

Konsument Borås kan hjälpa dig vid köp

Ibland kan det bli problem vid ett köp.
Eller så har du funderingar
före eller efter ett köp.

Då kan du vända dig till oss på
Konsument Borås
för att få råd eller information.
Vi kan hjälpa dig som bor i
Borås, Ulricehamn eller Tranemo.

Rådgivningen kostar dig ingenting.

Du kan exempel få råd när du ska
köpa en tjänst av en hantverkare,
när du ska välja vem som ska
leverera din el eller när du ska
köpa en bil hos en bilhandlare.

Vi kan informera om

  • dina rättigheter och skyldigheter när du köpt något
  • hur du gör om du vill klaga på en vara eller tjänst
  • vad du ska tänka på när du väljer till exempel elleverantör.

Vill du komma i kontakt med oss?

Kontakta oss gärna via
kontaktformuläret (länk)länk till annan webbplats.

Du kan också nå oss på via
telefon eller e-post.

Tips på bra länkar

Hallå konsuments webbplats (länk)länk till annan webbplats
finns bra information på flera språk
om du undrar något eller om du
tycker att något blivit fel vid ett köp.

Några andra webbplatser som kan vara till hjälp:

Senast ändrad: 2020-10-16 10.40

Ändrad av:

Dela sidan: Konsument Borås kan hjälpa dig vid köp

g q n C