Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Högtalare

Stöd till anhöriga

Anhörigstödet är till för dig
som stödjer eller hjälper
en person som står dig nära.

Den som hjälper en person
kallas anhörig.
Den som får hjälpen
kallas närstående.

En anhörig kan vara familjemedlem,
en släkting eller en god vän.
Du behöver inte bo med personen
för att du ska räknas som anhörig.

Personen som du hjälper
kan ha problem med missbruk
eller må dåligt psykiskt.

Det kan också vara någon
som varit sjuk länge eller
som behöver mycket hjälp
för att hen blivit gammal.

Du som är anhörig är
ett stort stöd för den som behöver hjälp.
Ibland kan du behöva råd och stöd,
för att orka hjälpa.
Vi erbjuder stöd genom till exempel
enskilda samtal eller aktiviteter i grupper.

Vi har tystnadsplikt

Vi har tystnadsplikt.
Det betyder att vi inte får berätta
om din situation för andra
utan att du tillåter det.

Vi skriver inte heller ner
något av det du berättar för oss.

Vi kontaktar dig gärna

Vill du att vi kontaktar dig
och berättar mer om
anhörigstödet i Borås Stad?

Fyll i namn och telefonnummer
eller e-postadress
så hör vi av oss till dig
inom en vecka.

Senast ändrad:

Ändrad av:

Dela sidan: Stöd till anhöriga

Facebooksymbol LinkedInsymbol E-postsymbol