Lov
När barnen har lov
kan de vara med på olika idrotter.
På sommarlovet kan barnen åka på
kollo eller badresor.
En badresa är en tur till en sjö.
Barnen åker med buss på morgonen
och kommer hem på eftermiddagen.
Där kan barnen bada och leka.
Där finns ledare som tar hand om barnen.
Kollo betyder att barnen åker
till en plats vid havet.
Där får de vara i tre veckor.
De leker, badar och gör aktiviteter och utflykter.
Kontakt
Senast ändrad:
Ändrad av: