Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad

Fortsätt att följa nationella råd och rekommendationer

Så får du kortet

Du kan får kortet om du ansöker om det.

Du kan ansöka om om ett Följa med-kort
på den här sida.

Du kan be någon om hjälp
om du inte kan fylla i ansökan själv.

Följa med-kortet gäller i två år.
Du behöver förnya kortet efter två år.

När du förnya kortet
gör du en ny ansökan och
markerar att det är en förnyelse.

Ett foto till kortet

Vi behöver också ditt foto.
Foton måste visa ditt ansikte.

Det ska inte vara ett foto
där hela du syns (helfigursfoto).

Du kan ta ett foto
med din kamera eller mobiltelefon

Du kan sedan ladda upp ditt foto till din dator.
Du kan ladda upp foto sedan
genom att klicka på ”Bifoga fil”.

Du kan också skicka din ansökan och ditt foto
till oss via post,
var noga med att skriva ditt namn
på baksidan av ditt foto.

Pappersfotot ska vara 3 cm brett och 3 cm högt.
Skicka sedan fotot till:

Sociala Omsorgsförvaltningen
(Kontor & papper)
508 20 Borås

Efter att du har ansökt

Vi skickar kortet till adressen
som du har skrivit i ansökan
när kortet är klart.

Fyll i information om dig här:








Ny ansökan eller förnyelse * (obligatorisk)
Här fyller du i ifall du ansöker om Följa med-kort för första gången, eller om du förnyar ditt Följa med-kort.
Ny ansökan eller förnyelse




Senast ändrad:

Ändrad av:

Dela sidan: Så får du kortet

Facebooksymbol Twittersymbol LinkedInsymbol E-postsymbol