Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad

Fortsätt att följa nationella råd och rekommendationer

Du ska må bra av det du äter

Det är viktigt att maten du äter
är av bra kvalitet.
Det gäller maten på restauranger
och det gäller det du handlar i affären.

Därför kontrollerar kommunen
hur livsmedel tas om hand
i livsmedelsbutiker och restauranger
och på caféer i Borås.

Det gör vi av flera skäl.
För det första ska du inte bli
sjuk av det du äter.
För det andra ska de som hanterar
maten veta hur de ska göra.

Tänk på hur du solar i solarium

Det är skillnad på att sola och sola.
Du som besöker solarium
bör följa några konkreta råd.
Då minskar risken att du
råkar ut för olika skador
som kan bero på att du solar.

Länk till Att tänka på när du
solar på solarium.

Senast ändrad:

Ändrad av:

Dela sidan: Du ska må bra av det du äter

g q n C