Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad

Särskilda rekommendationer i Västra Götaland

Restauranger

Borås Stads restauranger
är öppna för alla.
Du är välkommen dit för att äta
god mat i en trevlig miljö.

Du behöver inte boka plats innan.
Det går bra att komma direkt
till restaurangen.

På de flesta restaurangerna
kan du både äta lunch och frukost,
eller bara ta en kopp kaffe.

Alla våra restauranger är miljömärkta

Maten på våra restauranger
är god och näringsriktig.
Vi lagar den med mycket kärlek!

Vi använder mycket ekologiska
och miljövänliga råvaror
när vi lagar maten som vi serverar.

Minst en fjärdedel av alla livsmedel
vi köper in till restaurangerna har
miljömärkningen KRAV eller
är ekologiska enligt EU.

KRAVlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Vill du veta vad som serveras?

Varje restaurang har sin egen meny.
Du hittar den på omsorgen.se.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Du kan också ladda ner Omsorgen
som app till din telefon eller surfplatta.
Sök på ordet ”Omsorgen”
i App Store eller på Google Play.
Där kan du välja restaurang och meny.

Du kan också följa oss på Instagram,
på kontot Matglad senior.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Priser

  • Lunch för pensionär: 67 kronor.
    En enklare dessert ingår.
  • Lunch för dig som har daglig verksamhet eller som deltar i
    Borås Stads arbetsmarknads­politiska program: 67 kronor
  • Lunch för Borås Stads personal: 67 kronor
  • Lunch för övriga: 82 kronor
  • Frukostbuffé: 40 kronor
  • Enklare frukost: 31 kronor
  • Kvällsmat: 41 kronor
  • Frukt: 8 kronor

Du som är pensionärer kan köpa häften
som innehåller elva lunchkuponger,
men där du bara betalar för tio luncher.

Senast ändrad:

Ändrad av:

Dela sidan: Restauranger

Facebooksymbol Twittersymbol LinkedInsymbol E-postsymbol