Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad

VIP- Kurs som stärker självkänslan

VIP står för viktig intressant person.

Det är en kurs för dig som vill bli bättre

på att uttrycka dig och bli medveten om

dina känslor.

 

Kursen är för dig med psykisk ohälsa

eller kognitiv funktionsnedsättning.

 

Kursen handlar också om att minska

risken att utsättas för våld och utsätta

andra för våld.


Att dela dina åsikter och erfarenheter i

grupp kan leda till ökad självkänsla.

Ökad självkänsla gör det lättare att göra

bra val.

Vad gör vi på VIP-kursen?

Vi pratar om självkänsla och relationer.

Vi pratar om att göra val som är bra för

oss själva.


Vi gör övningar för att träna på att vara

tydliga med vad vi vill och inte vill.

Vi tränar på att sätta gränser

Vi gör övningar som lär oss förstå

varandra och tycka om oss själva.

Om kursen

VIP-kursen är på 12 lektioner. Vi träffas en gång i veckan.

Varje lektion är två timmar.


Vi har rast och du får fika varje gång.

Det är runt sex personer i en grupp.

Kvinnor och män går i olika grupper.

Ikon: pratbubblor

Om du har frågor kontakta:

Telefon:

Senast ändrad:

Ändrad av:

Dela sidan: VIP- Kurs som stärker självkänslan

Facebooksymbol LinkedInsymbol E-postsymbol