Aktiviteter och fritid
Borås Stad har aktiviteter
för unga och vuxna med
funktionsnedsättning.
Korttidstillsyn för barn
Om du är över tolv år och har en funktionsnedsättning
har du rätt till en insats som heter korttidstillsyn.
Korttidstillsyn erbjuder aktiviteter
- före och efter skolan.
- under lov.
- på studiedagar.
Läs mer om korttidstillsyn (inte på lättläst).
Klubb Viskan för personer under 65 år med demens
Om du är under 65 år och har demensdiagnos
kan du få stöd, råd och aktiviteter från Klubb Viskan.
Klubb Viskan erbjuder också
stödsamtal och träffar för anhöriga.
Läs mer om Klubb Viskan (inte på lättläst).
Mötesplats Berggården för personer med psykisk ohälsa
Berggården är en mötesplats
för dig med psykisk ohälsa.
På Berggården kan du träffa andra
och vara med på aktiviteter.
Läs mer om Berggården (inte på lättläst).
Brukare och assistenter i samverkan BRASS
Brukare och assistenter i samverkan, BRASS
ordnar aktiviteter som du
kan göra tillsammans med din
personliga assistent, kontaktperson eller ledsagare.
Aktiviteterna kan till exempel vara att
- laga mat
- bowla
- åka på utflykt.
Läs mer om brukare och assistenter i samverkan (inte på lättläst).
Kurs för att stärka självkänslan - VIP
VIP står för Viktig Intressant Person.
Det är en kurs för att stärka självkänslan.
Kursen är för dig med kognitiv funktionsnedsättning
som vill öva på att uttrycka dig och
lära dig om dina känslor.
Om du har frågor kontakta:
E-post:
Telefon:
Senast ändrad:
Ändrad av: