Hjälp med inköp
Kommunen kan hjälpa dig
att handla mat och annat
du behöver, till exempel
för att sköta din dagliga hygien.
Du måste ansöka om att få hjälp att handla
För att få hjälp att handla
mat och annat du behöver
måste du först ansöka om
insatsen hos Borås Stad
Det är nämligen en så kallad
behovsprövad insats.
Så här ansöker du om hjälp att handla
Läs mer om hur du ansöker
om hjälp med inköp på sidan Du som är äldre kan söka stöd.
Du som är äldre kan söka stöd.
Så här går det till
En person från hemtjänsten
kommer hem till dig
och har med sig en dator.
Tillsammans beställer ni
de varor du behöver
i den butik du har valt.
Butiken eller hemtjänsten kör hem varorna till dig.
Har du valt en privat utförare
för din hemtjänst?
Då berättar det företaget
för dig hur det går till
om du vill ha hjälp med
inköp av dagligvaror.
Så här betalar du
För den tid vi hjälper dig att beställa betalar du en serviceavgift enligt Borås Stads taxa.
Kör hemtjänsten hem dina varor betalar du en serviceavgift
enligt Borås Stads taxa.
Du betalar en avgift till butiken för att de plockar ihop dina varor. Kör butiken hem dina varor betalar du en avgift till butiken för det.
Vanliga sätt att betala till butiken är
- faktura
- betalning med bankkort, då måste du ha BankID
- du kan också sätta in pengar
i förväg på ett butikskort (medlemskort).
Om du har frågor kontakta:
E-post:
Telefon:
Senast ändrad:
Ändrad av: