Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad

Fortsätt att följa nationella råd och rekommendationer

Måltider

Du som inte kan laga din mat själv
kan få hjälp av kommunen
att ordna dina måltider.

Du kan få hjälp med dina huvudmåltider
på fyra olika sätt:

1. Du kan få hjälp att köpa färdiglagad mat från affär,
om du inte själv kan göra dina inköp.

2. Du kan få hjälp till en restaurang eller ett matlag,
om du vill äta din mat tillsammans med andra.

3. Du kan få hjälp att laga mat i ditt hem,
om du själv kan delta vid matlagningen.

4. Du kan få färsk kyld mat hem till dig.

Du måste ansöka om hjälp med måltider

Hjälp med måltider är en så kallad
biståndsbedömd insats.
Det betyder att du måste
ansöka om insatsen hos Borås Stad.

Vi beviljar din ansökan
utifrån din livssituation.

Så här ansöker du

Läs mer om hur du ansöker om
hjälp med måltider på sidan
Du som är äldre kan ansöka om stöd.

Välkommen till våra restauranger!

Du är alltid välkommen till
Borås Stads restauranger
för att äta en måltid.
Det kräver ingen
biståndsbedömning.

Varje restaurang har sin egen matsedel.
Ofta finns det två rätter att välja mellan.

Restauranger och deras menyer

Ikon: pratbubblor

Kontakt

Senast ändrad:

Ändrad av:

Dela sidan: Måltider

Facebooksymbol Twittersymbol LinkedInsymbol E-postsymbol