Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad

Aktiviteter och fritid

Borås Stad har aktiviteter

för unga och vuxna med

funktionsnedsättning.

Korttidstillsyn för barn

Om du är över tolv år och har en funktionsnedsättning

har du rätt till en insats som heter korttidstillsyn.

Korttidstillsyn erbjuder aktiviteter

  • före och efter skolan.
  • under lov.
  • på studiedagar.

Läs mer om korttidstillsyn (inte på lättläst).

Klubb Viskan för personer under 65 år med demens

Om du är under 65 år och har demensdiagnos

kan du få stöd, råd och aktiviteter från Klubb Viskan.

Klubb Viskan erbjuder också

stödsamtal och träffar för anhöriga.

Läs mer om Klubb Viskan (inte på lättläst).

Mötesplats Berggården för personer med psykisk ohälsa

Berggården är en mötesplats

för dig med psykisk ohälsa.

På Berggården kan du träffa andra

och vara med på aktiviteter.

Läs mer om Berggården (inte på lättläst).

Brukare och assistenter i samverkan BRASS

Brukare och assistenter i samverkan, BRASS

ordnar aktiviteter som du

kan göra tillsammans med din

personliga assistent, kontaktperson eller ledsagare.

Aktiviteterna kan till exempel vara att

  • laga mat
  • bowla
  • åka på utflykt.

Läs mer om brukare och assistenter i samverkan (inte på lättläst).

Kurs för att stärka självkänslan - VIP

VIP står för Viktig Intressant Person.

Det är en kurs för att stärka självkänslan.

Kursen är för dig med kognitiv funktionsnedsättning

som vill öva på att uttrycka dig och

lära dig om dina känslor.

Ikon: pratbubblor

Om du har frågor kontakta:

Telefon:

Senast ändrad:

Ändrad av:

Dela sidan: Aktiviteter och fritid

Facebooksymbol LinkedInsymbol E-postsymbol