Stödlinjen – för dig i behov av samtalsstöd och praktisk hjälp
Artikeln publicerades:
Denna nyhet kan innehålla inaktuell information
Det kan bero på att nyheten är publicerad för länge sedan eller att ny information har ersatt denna.
Borås Stads stödlinje erbjuder tillfällig hjälp riktat till dig som tillhör någon av riskgrupperna eller av annan anledning är i behov av tillfällig hjälp på grund av pandemin.
Stödlinjen erbjuder samtalsstöd och praktisk hjälp till de som är isolerade. Praktisk hjälp kan till exempel innebära hjälp med enklare matvaruinköp eller apoteksärenden.
– De mänskliga mötena är vår vardag, nu när vår verksamhet inte är igång som vanligt har vi möjlighet att stötta invånarna på ett annat sätt, säger Sofie Nelsén, enhetschef på Träffpunkt Simonsland.
Sofie Nelsén understryker att ingen kan veta vilka behov som finns eller hur hårt trycket kommer att bli på stödlinjen.
– Vi kommer inte att kunna hjälpa till med alla önskemål, men vi ska försöka så gott vi kan eller om möjligt hänvisa till andra aktörer.
Medarbetare från Borås Stad bemannar stödlinjen, som öppnade i mars 2020.
Telefonnummer och öppettider
Om du har frågor kontakta:
Senast ändrad:
Ändrad av: