Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad
Logotyp för Borås Stad

Konsumentrådgivning

Konsumentrådgivningen kan ge dig råd och information inför eller efter ett köp. Rådgivningen är opartisk och kostnadsfri. Konsument är du när du som privatperson handlar varor eller tjänster av ett företag.  Vi hjälper och stöttar dig som är boende i Borås, Ulricehamn och Tranemo.

Hos oss kan du få

  • information om dina rättigheter och skyldigheter som konsument utifrån det avtal du har ingått med ett företag.
  • vägledning i hur du gör en reklamation samt få råd om instanser där ditt ärende kan prövas.
  • råd inför vissa köp av varor och tjänster. Det kan till exempel gälla råd inför köp av hantverkstjänst, val av elhandlare, val av telefonoperatör eller köp av bil hos bilhandlare.

Har du frågor, ta då kontakt med konsumentrådgivningen via kontaktformuläret.

Bra och användbar konsumentinformation på flera språk hittar du på Hallå konsuments webbplats. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Webbplatser om konsumentfrågor

Hammare på en bräda full med islagna spikar
Mobiltelefon med en pratbubbla.

Telefontider

När du ringer till oss så kommer du till en telefonsvarare där du ombeds lämna dina kontaktuppgifter. Vi återkommer sedan till dig i turordning.

Telefon Konsument Borås: 033-35 75 85

Hur med ett kugghjul

Tillgängliga lokaler

I Tillgänglighetsdatabasen kan du som har nedsatt syn, hörsel, rörelseförmåga, svårighet att tåla vissa ämnen eller svårighet att tolka information läsa hur Stadshuset är anpassat för dig.

Stadshuset i Tillgänglighetsdatabasen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Logotyp för Tillgänglighetsdatabasen
Ikon: pratbubblor

Om du har frågor kontakta:

Telefon:

Senast ändrad:

Ändrad av:

Dela sidan: Konsumentrådgivning

Facebooksymbol LinkedInsymbol E-postsymbol
Ikon: tidning

Nyheter

Ikon: Kalender

Kalender