Borås Stads logotyp
Borås Stads logotyp

Meny

Meny

Konsumentrådgivning

Borås Stads konsumentrådgivare kan ge dig råd och information inför eller efter ett köp. Rådgivningen är opartisk och kostnadsfri. Konsument är du när du som privatperson handlar varor eller tjänster av ett företag.  Vi hjälper och stöttar dig som är boende i Borås, Ulricehamn och Tranemo.

Hos oss kan du få

  • information om dina rättigheter och skyldigheter som konsument utifrån det avtal du har ingått med ett företag.
  • vägledning i hur du gör en reklamation samt få råd om instanser där ditt ärende kan prövas.
  • råd inför vissa köp av varor och tjänster. Det kan till exempel gälla råd inför köp av hantverkstjänst, val av elhandlare, val av telefonoperatör eller köp av bil hos bilhandlare.

Har du frågor kan du ta kontakt med oss via kontaktuppgifterna nedtill eller fyll i kontaktformuläret.

OBS! Besök tas emot vid förbokning, boka möte med konsumentrådgivare via telefonnummer
033-35 75 85 (notera dock att det är telefontider, se öppettider nedtill) eller mejladress: konsument@boras.se. Vi har stängt helgdagar.

Konsumentrådgivningen har stängt telefonrådgivningen fredagen den 13 december. Det går dock bra att lämna kontaktuppgifter till Borås Stads växel 035-35 70 00 så ringer vi upp på eftermiddagen eller mejla till konsument@boras.se.

Notera att Konsumentrådgivningen kommer att hålla stängt vecka 52 och vecka 1 (år 2020). Telefonrådgivningen är åter öppen efter juluppehållet från onsdagen den 8 januari, klockan 9 till 12.

Vid brådskande ärenden, vänd er i första hand till Hallå konsument via telefon/chat eller e-post, se uppgifter nedtill.

Webbplats: hallakonsument.selänk till annan webbplats
Telefonnummer: 0771-525 525

Tips på webbsidor

energimarknadsbyran.selänk till annan webbplats
telekomradgivarna.selänk till annan webbplats
konsumenternas.selänk till annan webbplats
Hallå konsumentlänk till annan webbplats

p

Kontakt

Senast ändrad: 2019-12-04 16.07

Ändrad av:

Dela sidan: Konsumentrådgivning

g q n C

p

Kontakt