Meny

Meny

Konsumentrådgivning

Borås Stads konsumentrådgivare kan ge dig råd och information inför eller efter ett köp. Rådgivningen är opartisk och kostnadsfri. Konsument är du när du som privatperson handlar varor eller tjänster av ett företag. 

Hos oss kan du få

  • information om dina rättigheter och skyldigheter som konsument utifrån det avtal du har ingått med ett företag.
  • vägledning i hur du gör en reklamation samt få råd om instanser där ditt ärende kan prövas.
  • råd inför vissa köp av varor och tjänster. Det kan till exempel gälla råd inför köp av hantverkstjänst, val av elhandlare, val av telefonoperatör eller köp av bil hos bilhandlare.

Har du frågor kan du ta kontakt med oss via kontaktuppgifterna nedtill eller fylla i kontaktformuläret.

OBS! Besök tas emot vid förbokning, boka möte med konsumentrådgivare via telefon eller mejl. Vi har stängt helgdagar.

Under sommaren har telefonrådgivningen öppet klockan 10 till 12, följande dagar;

Vecka 24: måndag och fredag
Vecka 25:
måndag och torsdag
Vecka 26: måndag, onsdag och fredag
Vecka 27 och 28: stängt
Vecka 29: måndag, onsdag, fredag
Vecka 30: måndag, onsdag, fredag
Vecka 31, 32 och 33: stängt

Från vecka 34 har telefonrådgivningen ordinarie öppettider, det vill säga klockan 9 till 12, måndag, onsdag och fredag.

Vid brådskande ärenden, vänd er i första hand till Hallå konsument via telefon/chat eller e-post, se uppgifter nedtill.

Webbplats: hallakonsument.selänk till annan webbplats
Telefonnummer: 0771-525 525

Tips på webbsidor

elskling.selänk till annan webbplats
telekomradgivarna.selänk till annan webbplats
omboende.selänk till annan webbplats
Hallå konsumentlänk till annan webbplats

p

Kontakt

Senast ändrad: 2019-06-11 16.36

Ändrad av:

Dela sidan: Konsumentrådgivning

g q n C

p

Kontakt